2 738 läst ·
8 svar
3k läst
8 svar
Någon som byggt med Lb hus senaste året?
Vi håller på att bygga just nu. Priserna står till viss del på deras hemsida.
Fråga mer specifikt så ska jag se om jag kan bidra med något
Fråga mer specifikt så ska jag se om jag kan bidra med något
Hej,
Vilken hustyp är det ni bygger?
Vilken hustyp är det ni bygger?
Helt legitimt att be dig att be om offert i mina ögon då priser är helt individuellt.Jk99 skrev:
Du har dina behov, krav och önskemål.
Du bor i en specifik kommun, du har tomtförhållanden osv att ta hänsyn till.
Maila en säljare och be om en offert. Be om en specifikation i vad som ingår. Annars vet du inte vad du betalar för.
Jag har pratat med myresjöhus, eksjöhus, lb-hus och skidstahus.
I alla offerter ingår det olika saker men vad jag kommit fram till är att alla företag har liknande kostnader och liknande krav på vinst och således kostar dom nästan lika mkt per m2 om du jämför äpplen mot äpplen.
Låt din tomt bestämma hus. Du kanske har hakat upp dig på ett 1,5 plans med carport och då passar det väl dom flesta tomterna. Men då bör ni tänka på hur framtiden ser ut med barn osv, många föredrar att sova på samma plan som barnen när dom är små osv.
Vi valde att gå vidare med den husleverantör som kunde leverera den produkt vi var mest intresserad utav och med en bra säljare. LB hus lät på pappret billigast i våra ögon men husen var sämre och säljaren ingav inte förtroende så vi gick inte vidare med LB hus.
vanhaniemi skrev:Helt legitimt att be dig att be om offert i mina ögon då priser är helt individuellt.
Du har dina behov, krav och önskemål.
Du bor i en specifik kommun, du har tomtförhållanden osv att ta hänsyn till.
Maila en säljare och be om en offert. Be om en specifikation i vad som ingår. Annars vet du inte vad du betalar för.
Jag har pratat med myresjöhus, eksjöhus, lb-hus och skidstahus.
I alla offerter ingår det olika saker men vad jag kommit fram till är att alla företag har liknande kostnader och liknande krav på vinst och således kostar dom nästan lika mkt per m2 om du jämför äpplen mot äpplen.
Låt din tomt bestämma hus. Du kanske har hakat upp dig på ett 1,5 plans med carport och då passar det väl dom flesta tomterna. Men då bör ni tänka på hur framtiden ser ut med barn osv, många föredrar att sova på samma plan som barnen när dom är små osv.
Vi valde att gå vidare med den husleverantör som kunde leverera den produkt vi var mest intresserad utav och med en bra säljare. LB hus lät på pappret billigast i våra ögon men husen var sämre och säljaren ingav inte förtroende så vi gick inte vidare med LB hus.
Av just den anledningen frågade jag hur dom som byggt hur deras priset blev. Ja jag ser ju på hemsidan att det står ett pris men stämde de överens med verkligheten? Sen fattar jag ju att det skiljer kommun från kommun tomt för.tomt. Men jag ville ändå se hur det blivit för alla andra.
Klicka här för att svara