Hejsan! :D

Jag nämnde i min förra tråd att jag skulle ta ett solvärmesystem som mitt nästa projekt.
Finns det någon på detta forum som byggt en egen sådan, och i så fall, vilka påhittiga metoder hade man förutom om man köper färdiga moduler som bara behöver slängas upp på taket och kopplas in?

Grejerna till denna hemmabyggda solvärmeanläggning som kanske värmer både tappvatten och radiatorvatten, var fick ni dessa ifrån och vilka kostnader kom det att handla om.

Alla länkar till företag som säljer grejerna ifråga, i första hand materialen löst och inte i färdiga moduler, samt prisuppgifter och kanske bilder/ritningar av din egen anläggning mottages tacksamt.

Jag har mina funderingar på hur jag ska komma RIKTIGT billigt undan, men verkningsgraden blir nog inte den bästa per kvadrat räknat, men med mitt sätt och era uppgifter så kanske jag kan bygga en större anläggning för mindre pengar som ger likvärdig verkningsgrad som en riktig anläggning! :)

Endast fantasin sätter gränserna!

Tackar på förhand!

Mvh Vargen

Majgårdarna
http://www.arsite.se/
Säljer vacumrör. Rör och dylikt fixar du själv.
Har inte testat grejorna men funderar på att ha som vinterprojekt

Jag tackar för länken, skall utforska sidan närmare, ser att det finns en hel del där som kan komma mig till nytta i ett eventuellt projekt.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.