945 läst ·
4 svar
945 läst
4 svar
Någon som är kunnig på PowerMaxComplete Larm?
Köpte mig ett nytt och oanvänt PowerMax Complete privat genom blocket. Började programmera centralenheten enligt instruktioner men har fått "fel" i systemet som jag inte kan radera bort och får därför inte larmet "klart" för användning.
Har därför aktiverat "forcerad tillkoppling" för att kunna använda larmet trots felen.
Men nu krånglar mina trådlösa manöverpaneler (mcm-140) har tre stycken, som fungerade vid installationen, men nu går det inte att aktivera/avaktivera larm? de har kontakt med centralenheten och jag har även tagit bort samt lärt in de igen ett antal gånger men problemet kvarstår?.
Jag tänkte att jag skulle ta och återställa centralenheten till fabriksinställningar och börja om från början, men just den funktionen hoppas över när jag bläddrar i menyerna, det hoppar alltså från nr11 till nr13 och det är nr12 jag vill komma åt.
Vad har hänt? Vad ska jag göra? Någon som har förslag? Finns väl inga företag som vill ta i min centralenhet eftersom jag inte köpt det genom de?
Tacksam för hjälp!
Mvh Daniel
Har därför aktiverat "forcerad tillkoppling" för att kunna använda larmet trots felen.
Men nu krånglar mina trådlösa manöverpaneler (mcm-140) har tre stycken, som fungerade vid installationen, men nu går det inte att aktivera/avaktivera larm? de har kontakt med centralenheten och jag har även tagit bort samt lärt in de igen ett antal gånger men problemet kvarstår?.
Jag tänkte att jag skulle ta och återställa centralenheten till fabriksinställningar och börja om från början, men just den funktionen hoppas över när jag bläddrar i menyerna, det hoppar alltså från nr11 till nr13 och det är nr12 jag vill komma åt.
Vad har hänt? Vad ska jag göra? Någon som har förslag? Finns väl inga företag som vill ta i min centralenhet eftersom jag inte köpt det genom de?
Tacksam för hjälp!
Mvh Daniel
Egentligen kan jag inget om powermax och har aldrig knappat på en sån men jag blev nyfiken och tog och läste lite i manualen och hittade en liten text angående fabriksåterställning.
"Note: For PowerMaxComplete with 2 installer codes,
INSTALLER code and MASTER INSTALLER code, only the
master installer code enables to perform factory default function"
Jag tolkar det som att man behöver använda "master installatörskoden" för att komma in i meny 12.
Kan det vara så att du använder (bara) installatörskoden och därmed inte har tillträde till meny 12 ?
"Note: For PowerMaxComplete with 2 installer codes,
INSTALLER code and MASTER INSTALLER code, only the
master installer code enables to perform factory default function"
Jag tolkar det som att man behöver använda "master installatörskoden" för att komma in i meny 12.
Kan det vara så att du använder (bara) installatörskoden och därmed inte har tillträde till meny 12 ?
Hmm jag har för mig att jag ändrat masterkoden till den jag använder idag, men det kan vara värt att testa!
Jag har läst igenom installationsmanualen och användarmanualen att jag är alldeles snurrig och tackar så mycket för att du tagit dig tid😉jag ska testa när jag kommer hem idag!
Jag har läst igenom installationsmanualen och användarmanualen att jag är alldeles snurrig och tackar så mycket för att du tagit dig tid😉jag ska testa när jag kommer hem idag!
Så.. har nu fått hjälp av ett av de företag som säljer dessa(Protexus) och vilken service och kunnande! Trots att jag inte köpte larmet genom de fick jag hjälp med att fixa alla saker(hade aldrig fixat det själv).
Så nu har man ett fungerande larm och livet leker
Så nu har man ett fungerande larm och livet leker
Klicka här för att svara