7 940 läst ·
3 svar
8k läst
3 svar
Någon som använt cellplasten "Komplätt"?
Hej!
Funderar på att använda Komplätt för att skapa luftspalter när jag ska isolera mitt 30-tals-tak.
http://www.feab.se/special/komplett.htm
Är det någon som har några erfarenheter av detta material? Det verkar vara ungefär dubbelt så dyrt som reglar och masonit, men det ser mycket enklare ut att sätta upp.
/Ulrica
Funderar på att använda Komplätt för att skapa luftspalter när jag ska isolera mitt 30-tals-tak.
http://www.feab.se/special/komplett.htm
Är det någon som har några erfarenheter av detta material? Det verkar vara ungefär dubbelt så dyrt som reglar och masonit, men det ser mycket enklare ut att sätta upp.
/Ulrica
Har använt just denna och det funkar bra, åtminstonde så länge du har CC 1200 på takstolarna vilket jag inte alltid hade... inga större problem med att fixa till detta heller dock (fogsvans + latex) 
Jag skruvade upp skivorna med montageskruv direkt i råsponten underifrån - se till att ha rätt längd på skruven så att du inte går igenom pappen!
Jag skruvade upp skivorna med montageskruv direkt i råsponten underifrån - se till att ha rätt längd på skruven så att du inte går igenom pappen!
Produkter som diskuteras: "montageskruv"
Montageskruv
Montageskruvar kännetecknas av ett förstorat skruvhuvud som inte sjunker in i materialet efter skruvdragning. Dessa skruvar är idealiska för tillämpningar där man vill ha ett synligt montage, eftersom skruvhuvudet förblir synligt på ytan
Läs mer
Tack!
Nej jag har inte CC 1200 på mina takstolar. Jag har ett antal olika CC däruppe. Så det var väldigt intressant att höra att det går bra att limma med latex
Jag har också en massa spikar, de som läkten är spikade med, som sticker in i taket. Hade du det också? Vad gjorde du i så fall med dem? Man vill ju inte gärna hålla på att banka med hammare på insidan av taket och slå in dem, för då ramlar väl alla takpannorna av.
/Ulrica
Nej jag har inte CC 1200 på mina takstolar. Jag har ett antal olika CC däruppe. Så det var väldigt intressant att höra att det går bra att limma med latex
Jag har också en massa spikar, de som läkten är spikade med, som sticker in i taket. Hade du det också? Vad gjorde du i så fall med dem? Man vill ju inte gärna hålla på att banka med hammare på insidan av taket och slå in dem, för då ramlar väl alla takpannorna av.
/Ulrica
Latex är bra till mycket! Limning av cellplast sköts väl däremot bäst med PL 200, det sitter dock kanonbra med montageskruv.
Jo ett par spikar hade även jag genom taket trots planering men ta fram hammar´n och bocka tillbaka dessa försiktigt mot råsponten så kommer pannorna att stanna kvar PÅ taket
http://www.familjenlindstrom.se/images/byggahus/stomme/isolering/komplett_1.jpg
http://www.familjenlindstrom.se/images/byggahus/stomme/isolering/komplett_2.jpg
Jo ett par spikar hade även jag genom taket trots planering men ta fram hammar´n och bocka tillbaka dessa försiktigt mot råsponten så kommer pannorna att stanna kvar PÅ taket
http://www.familjenlindstrom.se/images/byggahus/stomme/isolering/komplett_1.jpg
http://www.familjenlindstrom.se/images/byggahus/stomme/isolering/komplett_2.jpg
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden