9 775 läst ·
9 svar
10k läst
9 svar
Någon mer som funderar på Hjältevadshus Spira eller Solid?
Hej!
Vi har köpt tomt, och funderar på att bygga ett hus från hjältevadshus, Spira 175. Vi är inte hel-nöjda med att planlösningen på bottenvåningen är låst, men känner ändå att man får mycket hus för pengarna. Är det några fler som planerar att börja bygga med dem nästa år? Vore kul att ha någon/några att bolla med!
Vi har köpt tomt, och funderar på att bygga ett hus från hjältevadshus, Spira 175. Vi är inte hel-nöjda med att planlösningen på bottenvåningen är låst, men känner ändå att man får mycket hus för pengarna. Är det några fler som planerar att börja bygga med dem nästa år? Vore kul att ha någon/några att bolla med!
Vi har beställt ett Spira 168 som kommer till sommaren. Gjorde en tråd om det du kan läsa 
Det enda negativa tyckte vi var att vardagsrummet är för smalt så vi får inte plats med den stora soffan. Annars helt ok hus för pengarna
Det enda negativa tyckte vi var att vardagsrummet är för smalt så vi får inte plats med den stora soffan. Annars helt ok hus för pengarna
Medlem
· stockholm
· 4 inlägg
Vi kollar just nu på spira/solid 168.
Älskar att trappan går i vardagsrummet på solid. Men vet inte om det tar "för mycket" plats???
Älskar att trappan går i vardagsrummet på solid. Men vet inte om det tar "för mycket" plats???
Vi valde Spira pga att trappan tar några kvm. Dessutom snor kaminen plats för tv-möbler. Annars är det en riktigt sjysst planlösning
Finns ju några bloggar du kan kika på nu också. googla jjbygger, de bygger ett Solid. lakespira är en blogg om Spira 168, och min också, byggakoja.blogg.se 
Medlem
· stockholm
· 4 inlägg
.. Fast jag tycker inte det gör så mycket med tanke på att det känns luftigt under trappan. Och hallen blir större och ett ännu bättre plus är att trappan inte är precis vid entren.
Vi tyckte inte vi fick till tillräckligt med förvarning i ett spira.
Hur har ni tänkte göra med ovanvåningen?
Vi har skickat på bloggarna, även din
Vi tyckte inte vi fick till tillräckligt med förvarning i ett spira.
Hur har ni tänkte göra med ovanvåningen?
Vi har skickat på bloggarna, även din
Ja, jag och min sambo ska bygga Spira 175. Första tanken var att vi skulle ta Spira 152, men tyckte då att rummen på övervåningen blev lite små, så vi valde Spira 175 istället som ger större rum. Vilket vi kommer att ha glädje av när det väl kommer på plats.
175 kom efter att vi hade beställt huset. Det är några kvm större, men jag tror vi hade valt 168 ändå för designen skull
Men kul att de får ut lite fler alternativ, nu var det visst ett mindre 2-plans på gång också som ska heta Sober.
Medlem
· stockholm
· 4 inlägg
Precis när vi skulle skriva på för vårt Solid fick vi nys om Sober. Vi var ju ute efter ett två plans från början.. så hade detta alternativ kommit ut liiite tidigare hade vi nog kört på Sober (men tycker groventren är för liten )mike85 skrev:
Nu blir det iaf ett Solid 168
Mmm jag kollade på planlösningen för Sober nu på Hem & Villa som var på Elmia. Tycker det är nästan en kopia av Myresjöhus Smart serien. Vardagsrummet känns väldigt svårmöblerat med trappan som går precis där man kanske tänkt ha tvmöbler mm. Annars bra hus till små tomter.
Klicka här för att svara