Hej
Köpte prydnadskörsbär för ca 3 år sedan. Se bild på hur den ser ut nu och del var likadant förra året. Första året blommade den och såg typ normal ut. När jag rörde vid den nu så föll nästan alla knoppar av förutom de längst upp. Den har typ en blomma. Suck. Den står ganska öppet, utsatt för vindar, kan det vara det som är problemet?
Köpte prydnadskörsbär för ca 3 år sedan. Se bild på hur den ser ut nu och del var likadant förra året. Första året blommade den och såg typ normal ut. När jag rörde vid den nu så föll nästan alla knoppar av förutom de längst upp. Den har typ en blomma. Suck. Den står ganska öppet, utsatt för vindar, kan det vara det som är problemet?
Har du haft frostnätter? Både långt gångna blomknoppar och blommor är känsliga för frost under våren.
FY vad trist. Jag har fler buskar som jersmin och vanliga vresrosor som oxå har i princip knappt haft några blad på sistone, för att inte tala om blommor...kanske av samma orsak.Claes Sörmland skrev:
Klicka här för att svara
