Skånepöjk
Hej

någon som vet varför mina fönster beter dig såhär? (Öppnas helt).
Är dom trasiga?
Man borde kunna ha dem i vädringsläge och välja att öppna helt genom att dra uppåt ”lift” spaken? Se filmer!

Är inte det för att låsa fönstret i putsningsläge så du kan putsa utsidan inifrån?
Alltså att du öppna så mycket att du får utsidan på insidan och sedan fixerar fönstret i det läget medan du putsar fönstret.

• Gilla
fremax
  • Laddar…
Skånepöjk
1 123abc skrev:
Är inte det för att låsa fönstret i putsningsläge så du kan putsa utsidan inifrån?
Alltså att du öppna så mycket att du får utsidan på insidan och sedan fixerar fönstret i det läget medan du putsar fönstret.
1 123abc skrev:
mycket möjligt, men det funkar inte att låsa alls =\

Kan du filma ”spärren” medans du öppnar fönstret sakta, så att man hinner se vad som händer?

Hur ser ”staget” ut på den sida som är mot spärren?
Är den sliten så att det är avfasning mot/från hålet?

Skånepöjk Skånepöjk skrev:
Hej

någon som vet varför mina fönster beter dig såhär? (Öppnas helt).
Är dom trasiga?
Man borde kunna ha dem i vädringsläge och välja att öppna helt genom att dra uppåt ”lift” spaken? Se filmer!
*
Jag har liknande Tanumsfönster från år 2004 men spärren du har är inte lika.
Mina fönster har plastbeslag på nederkarmen så att man kan spärra fönstret i litet vädringsläge så ingen kan få in en arm. I övrigt går mekanismen trögt så att man utan spärr kan ha förtret i ca 20 graders lutning. Vill jag öppna ännu mer måste jag aktivera det som motsvarar din spärr, t ex om jag vill vända fönstret ut och in för putsning.
*

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.