Det kom så fina skott på min "Jackmanis" och nu ser jag att det är ett stort hål(som en femkrona) bredvid plantan och skotten är borta!
Är det sork som käkar upp min klematis, eller något annat? Vad kan man göra för att en ny planta ska få vara ifred i framtiden?
Kan den "hämta igen" sig..?..den var några år gammal och blommade otroligt mycket..rötterna borde ju vara ganska så stora....eller käkar de upp hela plantan?