Det kom så fina skott på min "Jackmanis" och nu ser jag att det är ett stort hål(som en femkrona) bredvid plantan och skotten är borta!
Är det sork som käkar upp min klematis, eller något annat? Vad kan man göra för att en ny planta ska få vara ifred i framtiden?

Kan den "hämta igen" sig..?..den var några år gammal och blommade otroligt mycket..rötterna borde ju vara ganska så stora....eller käkar de upp hela plantan?
 
Hemmakatten
Vänta och se. Om inte "sorken" ätit upp rötterna också, så kommer säkert clematisen igen. Rötterna har stor livsvilja.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.