R
Jag har ett borohus från -87 med bacho ACJ + bacho minimaster.
Dvs luftvärme + ftx, inga problem här. Sitter både fin filter och grov filter i ACJ:n samt filter i minimastern så inga problem med luftkvaliteten.
Bra mycket bättre än hus med självdrag m.m

140kvm hus+40kvm garage, massor med elektronik och håller 22grader inomhus 10grader i garaget i jkpg. 17 000kwh om året allt som allt för hushållsel och uppvärmning.
satte in L/L förra hösten så detta blir första året jag kan se om hur den årliga förbrukningen ev. ändrats.

• Gilla
Marlen Eskilsson
  • Laddar…
En kollega har den omvända varianten. Luftburen värme men utblås i golvet. Det fungerar bra

R RalleB skrev:
Jag har ett borohus från -87 med bacho ACJ + bacho minimaster.
Dvs luftvärme + ftx, inga problem här. Sitter både fin filter och grov filter i ACJ:n samt filter i minimastern så inga problem med luftkvaliteten.
Bra mycket bättre än hus med självdrag m.m

140kvm hus+40kvm garage, massor med elektronik och håller 22grader inomhus 10grader i garaget i jkpg. 17 000kwh om året allt som allt för hushållsel och uppvärmning.
satte in L/L förra hösten så detta blir första året jag kan se om hur den årliga förbrukningen ev. ändrats.
Jag bor också i ett Boro hus, 1990, med samma värmesystem. Tycker att det funkar kanon även om det såklart alltid är dyrt med el som uppvärmning. Bor i Piteå och klarar vintrarna fint.
Hur mycket hjälpte din LLVP dig?

hsd
Ett sådant eldrivet luftvärme system borde gå att konvertera till ftx och lvvp

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.