yonna yonna skrev:
Det tycks mig som om det finns många män härinne som valt fel livspartner... ;)
Eller vice versa :surprised:

• Gilla
  • Haha
Workingclasshero och 1 till
  • Laddar…
Jag kan tänka mig att det finns allt för många som bara ser slutresultatet och därmed har svårt att förhålla sig till att renoveringen/bygget/mm tar tid. Sedan har vi ett eget val att välja att njuta av vägen dit och tycka om utmaningen.

• Gilla
heimlaga
  • Laddar…
yonna yonna skrev:
Det tycks mig som om det finns många män härinne som valt fel livspartner... ;)
Jag beskrev de där som jag dumpade och inte valde som livspartner. De var många......
Troligen var det för att den sorten blev över på den österbottniska landsbygden.
De vettiga kvinnfolken som vill ha en karl hade väl då redan fått sig en tänker jag.

• Haha
sinuslinus och 1 till
  • Laddar…
Personlighet.
En del personer letar genast efter fläckar och fel när de kommer in i ett rum.
Andra kommer in i samma rum och utbrister spontant "åh så fint!".

Energier.
En del har positiv energi så det räcker och blir över, alltid stödjande och konstruktiva.
Andra blir aldrig nöjda, hur bra de än har det.
Den sistnämnda kommer att dra dig ner i djupet utan att du kan göra mycket åt det.
Så man får välja partner noggrant.

Bjud in någon och studera dennes reaktion. Kanske har du tur och hittar rätt till slut.

• Gilla
SågspånPappspikEternit och 1 till
  • Laddar…
Johan1975z skrev:
inga feminister i mitt hus!
Vad har feminism med det här att göra? Förstår inte

• Gilla
Rasputitsa
  • Laddar…
B Bikermike skrev:
Detta ämne skulle kanske lämpa sig bättre i ett äktenskapsforum, men nu är jag här.
Efter att ha renoverat ett gammalt hus större delen av all min fritid under tio års tid har jag kommit till en slutsats, nämligen att den som bestämmer (numera exfru) inte har den blekaste aning om vad det innebär att rusta upp något gammalt.
I min värld är det ofrånkomligt att man emellanåt spikar snett, målar lite utanför eller får en kakelplatta aningens på sniskan. Jag har trots allt färdigställt såväl nytt kök som nytt badrum. För att inte tala om att jag bytt samtliga fönster, lagt nya golv, flyttat innerväggar, vänt dörrar, målat fasader, tilläggsisolerat vinden, bilat för nya golvbrunnar och allt sånt där.
Men likt förbannat blev jag bedömd efter det där hammarslaget som syntes i dörrfodret eller tapetskärningen som fransade sig lite nere vid tröskeln:
Så min fråga är: Hur fasen får ni äktenskap och husrenoveringar att synka?
Som kvinna och sambo så finns det en enkel regel: är du inte aktiv och deltar i arbetet så håller man käften. I vårat hus jobbar man tillsammans för att båda ska vara nöjda.

• Gilla
Rasputitsa och 10 till
  • Laddar…
L Len66 skrev:
Som kvinna och sambo så finns det en enkel regel: är du inte aktiv och deltar i arbetet så håller man käften. I vårat hus jobbar man tillsammans för att båda ska vara nöjda.
Klok regel. Samma regel skall gälla karlar också.

• Gilla
Rasputitsa och 11 till
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Det är ju rätt klassiskt att när en man får barn får han höjd lön eftersom han förväntas bli mer ihärdig och jobba hårdare men när en kvinna får barn får hon ingen löneökning därför att det förväntas att hon kommer att vara mycket frånvarande. Cheferna väntar alltså inte in hur det verkligen blir utan bestämmer i förväg vad de tror kommer att bli resultatet och agerar på det.
Konstigt, jag är ingenjör och jag fick inte alls någon höjd lön när jag fick barn. Aldrig hört någon annan som fått det heller. Inte heller visste min arbetsgivare något som helst om hur mycket frånvarande jag skulle komma att vara åren efter det.

Du drar "sanningar" ur arslet helt enkelt.

• Gilla
TreeView och 21 till
  • Laddar…
Låt frugan hjälpa till en dag (brukar inte behövas mer) med något riktigt tråkigt (slipa) sedan brukar det flyta på fint utan gnäll ;-)

• Gilla
  • Haha
Styrman_jansson och 6 till
  • Laddar…
Johan1975z skrev:
Kärnan i feminismen stavas offerkultur.
Feminism är lite ”ute” nu också. Hbt och sånt har fyllt den platsen.

förresten, jag blev tvingad till lumpen 1,5 år av mitt liv. Jag har inte samma medellivslängd som kvinnor heller. Jag har lagt ner säkert en miljon på alla flickvänner. Men jag gnäller inte, och det var mitt råd till ts.
Stackars, stackars dig! ;) Jag inser plötsligt hur bra det är att vara kvinna. Sexuella trakasserier och ”så ja lilla gumman, inte ska du behöva bry din lilla hjärna”-attityd av såväl yngre som äldre män när man är ung, mens några dagar varje månaden under 25-35 år av ens liv, graviditeter med illamående, och klämma ut en 3-4kg klump under ett antal timmar är ju inget mot vad en stackars gentleman som du behöver stå ut med under ditt liv!
Men visst, alltför många kvinnor säger att ”vi” renoverar och bygger om när det är mannen som gör allt jobb. Alltför många av dessa kvinnor som planerar dessa jobb och sen får sina karlar att göra allt jobb surar då männen sen lägger ner så mycket tid på att utföra jobbet. Tack och lov så är vi inte alla sådana

• Gilla
Pysslarn och 5 till
  • Laddar…
Spelar ingen roll om du är kvinna, man, svensk eller invandrare. Spelar bara roll om du är snygg eller ful. Kompetens spelar inte in nämnvärt heller, alla kan bli upplärda.

• Gilla
erland79
  • Laddar…
E Enolf skrev:
Konstigt, jag är ingenjör och jag fick inte alls någon höjd lön när jag fick barn.
Vissastorföretag premierar manliga anställda i karriären - man anser att påläggskalvarna blir bättre chefer om de är föräldrar. Då uppmuntras pappaperioden hemma med att fylla på till full lön om de tar hand om ungen de där 6-9 månaderna.

Redigerat:
  • Gilla
linneac och 1 till
  • Laddar…
yonna yonna skrev:
Vissastorföretag premierar manliga anställda i karriären - man anser att påläggskalvarna blir bättre chefer om de är föräldrar. Då uppmuntras pappaperioden hemma med att fylla på till full lön om de tar hand om ungen de där 6-9 månaderna. Men jag har aldrig hört att det gäller mammorna;).
Ericsson har premierat föräldrar oavsett kön, hur det är i dag vet jag inte.

• Gilla
videopac och 2 till
  • Laddar…
B Bikermike skrev:
Detta ämne skulle kanske lämpa sig bättre i ett äktenskapsforum, men nu är jag här.
Efter att ha renoverat ett gammalt hus större delen av all min fritid under tio års tid har jag kommit till en slutsats, nämligen att den som bestämmer (numera exfru) inte har den blekaste aning om vad det innebär att rusta upp något gammalt.
I min värld är det ofrånkomligt att man emellanåt spikar snett, målar lite utanför eller får en kakelplatta aningens på sniskan. Jag har trots allt färdigställt såväl nytt kök som nytt badrum. För att inte tala om att jag bytt samtliga fönster, lagt nya golv, flyttat innerväggar, vänt dörrar, målat fasader, tilläggsisolerat vinden, bilat för nya golvbrunnar och allt sånt där.
Men likt förbannat blev jag bedömd efter det där hammarslaget som syntes i dörrfodret eller tapetskärningen som fransade sig lite nere vid tröskeln:
Så min fråga är: Hur fasen får ni äktenskap och husrenoveringar att synka?

Det är ett ur Kvinnligt Ologiskt perspektiv Normalt och ur ett Manligt Logiskt perspektiv Så Jävla Onormalt det kan bli.
Det är samma hos mig då bi bestämt att göra om i ekonomi delen Toa, där jag bilade upp plattan för att dra om avloppsrör och vattenledningar. Nästan klar så stövlar den lille Ernst Kirchsteiger påverkade damen in och säger "nä förresten vi ska ha badkaret här".
Är det konstigt att det slutar med att Arga Snickaren ÅCKSÅ börjar sända på Vänster Feminist TV

• Haha
  • Gilla
Nyblivenhusägare123 och 2 till
  • Laddar…
F fribygg skrev:
Ericsson har premierat föräldrar oavsett kön, hur det är i dag vet jag inte.
Jag redigerade mitt inlägg!

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.