91 367 läst ·
619 svar
91k läst
619 svar
Myten om det perfekta resultatet
Ja, sådan forskning finns. Det finns dessutom forskning som visar att både män och kvinnor tror att män nog är lite duktigare än de säger och att kvinnor nog är lite sämre än de säger. Dvs både män och kvinnor övervärderar män och undervärderar kvinnor, inklusive sig själva. Alltså slår det dubbelt fel.AndersMalmgren skrev:
Så, om en man och en kvinna både på pappret och muntligt framstår som likvärdiga, välj kvinnan, hon är statistiskt sett den bättre.
Renoverare
· Stockholm
· 19 578 inlägg
Om inte arbetsgivaren tar det seriöst får man ta det vidare. Det är emot lagen att trakassera sexuellt.Anna_H skrev:
Då får man väldigt ofta något av följande svar:
- Äsch, han är ju sån mot alla (nej, bara kvinnorna)
- Lite får man väl tåla? (tydligen behöver inte männen tåla något?)
- Höhö, den visste var den tog!
osv.
IT-branschen är lyckligtvis bättre, men det blir ofta en hel del mansplaining innan de fattar att "tanten" kan en hel del.
Renoverare
· Stockholm
· 19 578 inlägg
Blårockar är nog inte de roligaste att jobba med speciellt som kvinna. Men tror inte jag hade trivts med deras jargong heller. Likadant med poliser, och andra maskulina yrken. Tror det har mer med utbildningsnivå än kön dock.Anna_H skrev:
Poliser har jag inget problem med, det känner jag många.AndersMalmgren skrev:
Renoverare
· Stockholm
· 19 578 inlägg
Har tre kvinnliga bekanta eller snarare en vän och två bekanta som valde bli poliser. Ingen av dem jobbar kvar, tydligen vidriga förhållanden som kvinna. Har själv haft en del interaktioner med polisen, de har mer anabola steroider i kroppen än hjärnceller minst sagt. Har stött på en del bra också, tycker synd om de vettiga som måste jobba med resten av packet.Anna_H skrev:
Är ni fortfarande tillsammans? Tvivlar på att hon är trogen, finns ingen kvinna som gillar en BETA samt gifter sig neråt när vi pratar lön. Ända anledningen till att tjejer är ihop med BETAS är för att dom kan kontrolleras men dom älskar att ligga med ALFAVidarH skrev:
Hoppsan. Jag är ju lagtekniskt en andra generationens invandrare. Norge...
Och för all del, jag kan nog klassas som en beta om man vill det. Jag kan visa känslor och jag har flera i bekantskapskretsen som är en del av hbtqi+ (moderna förkortningen) för att ytterligare spä på fördomarna. Husfrun är den som har bäst jobb. Den som har koll på ekonomin. Men jag har mer bestämmanderätt över inköp på grund av att jag lättare klarar av att gå igenom dussintals olika tester och jämförelser. Och när vi ändå är inne på saker som är konstiga och omanliga, jag är vänster dessutom... The horror!
Till ts, när du blir kär igen så vet du redan att du inte kan bestämma över vad det är för person som du faller för. Visst, du kan ju leta efter en typ men hjärtat brukar inte vara logiskt.![]()
Renoverare
· Stockholm
· 19 578 inlägg
Nu låter du som en Flashback incelH happy_sloth skrev:
@happy_sloth
Du är söt du...
Fortfarande tillsammans efter snart 22 år, tackar som frågar. Så där var första felet, och även om jag kan peka ut fler felaktigheter i ditt antagande så nöjer jag mig där.
Hur står det till med dig själv? Är det projicering av din egna oro eller varför så hård ton? Behöver du prata med någon om dina tankar och funderingar? Eller behöver du bara en kram?
Du är söt du...
Fortfarande tillsammans efter snart 22 år, tackar som frågar. Så där var första felet, och även om jag kan peka ut fler felaktigheter i ditt antagande så nöjer jag mig där.
Hur står det till med dig själv? Är det projicering av din egna oro eller varför så hård ton? Behöver du prata med någon om dina tankar och funderingar? Eller behöver du bara en kram?
Ända anledningen, vad har rumpor med saken att göra? Rumpa anledningen till att tjejer är ihop med BETAS är kanske att de älskar män som vet vad de talar om och kan skilja på aschlen och enda.H happy_sloth skrev:
Renoverare
· Stockholm
· 19 578 inlägg
Så om killen är dyslektiker och reko i övrigt är det no go? Edit: att skriva fel på ända och enda är väl dock inte dyslexiE Elektra skrev:
Renoverare
· Stockholm
· 19 578 inlägg
Nu är du löjlig. Hela uppdelningen i Alfa och Beta är löjlig. Någon som verkar stark och dominerande kan visa sig vara en ynklig liten skit i ett krisläge. Någon som verkar svag och lätt att dominera kan visa sig stark och beslutsam när det verkligen gäller. Ingen vet vem som är stark eller svag innan man har haft dem med sig i en riktig kris. Om du inte tror på det här kan du ju fråga av någon som var med vid Tienhaara 1944 eller i Mariupol i våras. Eller någon brandman eller sjöräddare med många års erfarenhet.H happy_sloth skrev:
En styrka som bara duger att skryta med och sedan försvinner som en fjärt i en nordanstorm är ingenting värd.