BirgitS BirgitS skrev:
Om du menar "Det finns/fanns helt enkelt inte tillräckligt många kvinnliga utvecklare på de arbetsplatser där jag är/har varit för att jag ska ha stött på en bra." så har jag inga invändningar.
Som konsult på säkert många arbetsplatser känns det som han har tillräckligt med underlag för att jag ska stödja det hans skriver. Det förvånar mig inte heller men inte för att jag tror att kvinnor skulle vara sämre utvecklare än män.

• Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Så på hur många arbetsplatser i Göteborg och Sundsvall har du varit?
Bara som två exempel. Det räcker ju inte ens att ha varit på två Volvo-avdelningar för att ha lärt känna en majoritet av deras programutvecklare.
Sitter på ett uppdrag just nu med kontor i Sundsvall. Bor ofta på Knaust när jag är där i jobbet.

BirgitS BirgitS skrev:
Så på hur många arbetsplatser i Göteborg och Sundsvall har du varit?
Bara som två exempel. Det räcker ju inte ens att ha varit på två Volvo-avdelningar för att ha lärt känna en majoritet av deras programutvecklare.

• Gilla
  • Haha
AkutLumbago och 1 till
  • Laddar…
Gjorde själv fem hundår som konsult från 2000. Riktigt flackande men givande. Fast då var det "gubbigt" på många fler ställen än bara inom IT.

• Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
Kristian Ask Kristian Ask skrev:
Gjorde själv fem hundår som konsult från 2000. Riktigt flackande men givande. Fast då var det "gubbigt" på många fler ställen än bara inom IT.
Tror aldrig jag jobbat under 1 år på något uppdrag förutom några undantag :p
Men jag gillar det. Man får träffa mycket folk. Främst dåliga utvecklare tyvärr :D

Börjar dock tröttna på konsulttandet skulle vara roligare kunna leva på produktföretaget.
Män startar också produktföretag i större utstreckning har jag läst. Även om det börjar bli vanligare kvinnor gör det. Har nog med skillnader i risktagande mellan könen

• Gilla
AkutLumbago
  • Laddar…
BirgitS
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
[media]
Jag fick det till ung. 25 uppdrag och i så fall har man ju bara täckt in en mycket liten del av alla ställen där det finns programutvecklare.

BirgitS BirgitS skrev:
Jag fick det till ung. 25 uppdrag och i så fall har man ju bara täckt in en mycket liten del av alla ställen där det finns programutvecklare.
Du Birgit, hur många ställen har du jobbat med IT på?

• Gilla
  • Haha
AkutLumbago och 2 till
  • Laddar…
E
Du Birgit, hur många ställen har du jobbat med IT på?
Ändrar det på något vis hur många utvecklare av kvinnligt kön som @AndersMalmgren träffat på under sina ca 25 uppdrag?

• Gilla
Fairlane och 1 till
  • Laddar…
E Elektra skrev:
Ändrar det på något vis hur många utvecklare av kvinnligt kön som @AndersMalmgren träffat på under sina ca 25 uppdrag?
Ja, vad är hennes erfarenhet i frågan? Betänk att han jobbat sen 1999 med 25 olika kunder. Det är betydligt fler än snittet. Längre tid ger mer erfarenhet oavsett om det är kodning eller kompositionen av utvecklarna på olika ställen.

• Gilla
tank77 och 2 till
  • Laddar…
Jag vill bara poängtera att anledningen varför jag inte träffat på någon duktig kvinnlig utvecklare beror ju inte på att kvinnor är sämre på yrket utan att de inte vill jobba med det och därför är urvalet begränsat.

• Gilla
AkutLumbago
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Jag vill bara poängtera att anledningen varför jag inte träffat på någon duktig kvinnlig utvecklare beror ju inte på att kvinnor är sämre på yrket utan att de inte vill jobba med det och därför är urvalet begränsat.
Anders, du som har 25 års arbetslivserfarenhet av det hela vet ingenting. Men de som sitter på kammaren och läser några feministiska flygblad vet allt.
:crysmile::cool:
De förstår inte hur fruktansvärt inskränkta, okunniga och direkt oförskämda de framstår.
Tragiskt.

• Gilla
  • Haha
AndersMalmgren och 1 till
  • Laddar…
E
Ja, vad är hennes erfarenhet i frågan? Betänk att han jobbat sen 1999 med 25 olika kunder. Det är betydligt fler än snittet. Längre tid ger mer erfarenhet oavsett om det är kodning eller kompositionen av utvecklarna på olika ställen.
Du svarar inte på frågan, ändrar det på något vis hur många kvinnliga utvecklare han har träffat?

• Gilla
BirgitS
  • Laddar…
A AkutLumbago skrev:
Anders, du som har 25 års arbetslivserfarenhet av det hela vet ingenting. Men de som sitter på kammaren och läser några feministiska flygblad vet allt.
:crysmile::cool:
De förstår inte hur fruktansvärt inskränkta, okunniga och direkt oförskämda de framstår.
Tragiskt.
Ja, 25 års arbetslivserfarenhet trumfar såklart ett helt livs erfarenheter ;)

Fairlane
Då får väl jag som man inom IT-sektorn, bland annat som utvecklare, med fler år än Anders, säga att jag har träffat flera duktiga kvinnliga utvecklare. Räcker det?

• Gilla
BirgitS och 1 till
  • Laddar…
Fairlane Fairlane skrev:
Då får väl jag som man inom IT-sektorn, bland annat som utvecklare, med fler år än Anders, säga att jag har träffat flera duktiga kvinnliga utvecklare. Räcker det?
Kanske är du som inte kan avgöra vad som är en duktig utvecklare ;)

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.