91 359 läst ·
619 svar
91k läst
619 svar
Myten om det perfekta resultatet
Som konsult på säkert många arbetsplatser känns det som han har tillräckligt med underlag för att jag ska stödja det hans skriver. Det förvånar mig inte heller men inte för att jag tror att kvinnor skulle vara sämre utvecklare än män.BirgitS skrev:
Renoverare
· Stockholm
· 19 578 inlägg
Sitter på ett uppdrag just nu med kontor i Sundsvall. Bor ofta på Knaust när jag är där i jobbet.BirgitS skrev:
Renoverare
· Stockholm
· 19 578 inlägg
Gjorde själv fem hundår som konsult från 2000. Riktigt flackande men givande. Fast då var det "gubbigt" på många fler ställen än bara inom IT.
Renoverare
· Stockholm
· 19 578 inlägg
Tror aldrig jag jobbat under 1 år på något uppdrag förutom några undantagKristian Ask skrev:
Men jag gillar det. Man får träffa mycket folk. Främst dåliga utvecklare tyvärr
Börjar dock tröttna på konsulttandet skulle vara roligare kunna leva på produktföretaget.
Män startar också produktföretag i större utstreckning har jag läst. Även om det börjar bli vanligare kvinnor gör det. Har nog med skillnader i risktagande mellan könen
Ändrar det på något vis hur många utvecklare av kvinnligt kön som @AndersMalmgren träffat på under sina ca 25 uppdrag?Kristian Ask skrev:
Ja, vad är hennes erfarenhet i frågan? Betänk att han jobbat sen 1999 med 25 olika kunder. Det är betydligt fler än snittet. Längre tid ger mer erfarenhet oavsett om det är kodning eller kompositionen av utvecklarna på olika ställen.E Elektra skrev:
Renoverare
· Stockholm
· 19 578 inlägg
Jag vill bara poängtera att anledningen varför jag inte träffat på någon duktig kvinnlig utvecklare beror ju inte på att kvinnor är sämre på yrket utan att de inte vill jobba med det och därför är urvalet begränsat.
Anders, du som har 25 års arbetslivserfarenhet av det hela vet ingenting. Men de som sitter på kammaren och läser några feministiska flygblad vet allt.AndersMalmgren skrev:
De förstår inte hur fruktansvärt inskränkta, okunniga och direkt oförskämda de framstår.
Tragiskt.
Du svarar inte på frågan, ändrar det på något vis hur många kvinnliga utvecklare han har träffat?Kristian Ask skrev:
Ja, 25 års arbetslivserfarenhet trumfar såklart ett helt livs erfarenheterA AkutLumbago skrev:
Fairlane
Medlem
· Stockholms Län
· 15 950 inlägg
Fairlane
Medlem
- Stockholms Län
- 15 950 inlägg
Då får väl jag som man inom IT-sektorn, bland annat som utvecklare, med fler år än Anders, säga att jag har träffat flera duktiga kvinnliga utvecklare. Räcker det?Kristian Ask skrev:
Renoverare
· Stockholm
· 19 578 inlägg