Hej. Jag har ett suterränghus från -66 jag är spekulant på, men efter att ha kollat upp utsidan mer noggrant verkar det vara små svart myror runt hela betonggrunden nere vid gräset. Har inte sett nåt inne, men och andra sidan har jag inte gått med ficklampa och lupp, typ. Frågan är, törs man köpa ett sådant, kan det bli problem få bort dessa myror ? Jag är tveksam till köpet just nu efter ha upptäckt detta....🙄

Bild av en suterränghusvägg med små växter nära fönster, några ventilationsöppningar, och gräsmatta täckt område.

Redigerat:
Myrorna i sig är väl inte så roliga att ha. Men det som är värre är att dem tycker om att bo i tillexempel fuktiga väggar.

• Gilla
SågspånPappspikEternit
  • Laddar…
D Du och 19till skrev:
Myrorna i sig är väl inte så roliga att ha. Men det som är värre är att dem tycker om att bo i tillexempel fuktiga väggar.
Och lite överallt. Inget jag skulle hängt upp mig på alls.

• Gilla
Fairlane och 1 till
  • Laddar…
Fairlane
Små trädgårds myror, fullständigt harmlösa.

• Gilla
hapazard
  • Laddar…
Alltså det är ju typ 50% chans att du får in myror någon gång om året i ett hus om det finns mer än ett träd på tomten. Den ökar med 5% för varje 100kvm tomt och 25% om det finns stenar på tomten. Du lär se dem förr eller senare vart du än bor.

D Du och 19till skrev:
Rådet till TS blir att besöka huset igen och gå nära sockeln och titta. Kryper det myror uppför muren och in under panelbrädorna = köp inte, alternativt pruta kraftigt. Om det bara kryper myror i gräset = oproblematiskt.

• Gilla
Werner Wogel
  • Laddar…
C
En sak som slår mig är att man brukar läsa att man kan få problem med myror som ger sig på grundisoleringen (cellplast/isodrän). Om det nu är extremt runt just grunden.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.