Jag har varje år vid den här tiden problem med att det kommer in flygmyror. Det händer minst några gånger och är väldigt irriterande eftersom man måste hålla på att jaga, spruta med radar osv.

Detta är tredje sommaren som jag bott i huset.

Jag har kommmit på att de ibland kommer ner genom skorstenen så det första jag gör när det börjar krypa här och där är att tända en värmande brasa - det minskar det hela betydligt för det mesta.

MEN jag undrar om de inte också kanske kommer upp runt murstocken - som också finns inne i köket.
Dvs att de ibland kommer underifrån!
Grejen är den att jag har en väl tätad krypgrund med en luftavfuktare så jag tycker att de inte skulle trivas där nere...
Vad tror ni - kan myror trivas mitt under ett hus nere i krypgrunden? Murstocken är nämligen mitt i huset.
Kan väl säga också att det inte är hästmyror utan små, svarta myror.

Om de är små behöver du egentligen inte bekymra dig, det är bara hanarna, de dör efter sin flygtur, då de letat efter en hona att para sig med. Honorna är större än hanarna, de tuggar av sig sina vingar och bygger bo. Sedan finns det arbetarna, de är infertila honor utan vingar, något mindre än hanarna.

• Gilla
zzelma
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.