Hej! Vi är ett par som just börjat titta i huskataloger och drömma om den egna villan. ;D Vi har fastnat lite extra för två Myresjöhus, Villa Avanti eller Melodi, någon som har fått offert på något av dessa hus? Eller är det månne någon som redan byggt ett av dom?
Vi ska bygga vårt hus i Umeå området, någon som har synpunkter eller viktig information ang. Myresjöhus här uppe? Alla svar tas tacksamt emot.
 
Åk ut och kolla in Myresjös visningshus runt stan, och häpnas över det otroliga byggfusket som tyvärr verkar vara standard på deras hus.... :(

Sorgligt men sant.....dock så beror ju detta på deras snickare som verkar fuska så mycket som möjligt, och inte på själva byggsatsen som verkar hålla bra kvalitet.


 
När du säger "åk runt i stan och titta" menar du då Umeå? Kan ett "otränat" öga se att det är ett fuskbygge?
 
Ja vi har varit på visningar i Umeå.

Man kan ju kolla det som är lätt att upptäcka exempelvis dörrkarmar som är så skeva så det ser ut som någon full har satt upp dom.....lister som ser ut att vara kapade utan gersåg.....dessutom vita lister som är uppsatta med blanka spik med stora skallar.....vissa av spikarna verkar vara ispikade med slägga....gipsskivor som är så ojämnt satta/spacklade att man ser varenda skarv, bropelare som sitter så krokigt så det ser ut som dom ska tippa.....innerväggar som lutar....

Man ryser när man tänker på hur det ser ut där man inte kommer åt att se....

Har en kompis vars chef köpte ett Myresjöhus och när huset var klart för slutbesiktning gjorde han en egen rundtur och märkte då bland annat att yttertrappen som skulle vara fäst med ett antal skruv, var fäst med EN skruv. Och när han lyfte på locket till en dräneringsbrunn så var det inget rör draget till brunnen, utan bara brunnen var nergrävd......dom hade glömt rören...

Visst, shit happens, men av dom visningshus vi har varit och tittat på så har man hittat mest "fel" på Myresjöhusen....tyvärr...
 
Samma fenomen finns i Stockholmsområdet. De Myresjöhus jag kikat på har varit bedrövliga.

Men undantag finns. Det tycks helt vara beroende av entreprenör, för jag tror att fabrikens hussatser är helt OK.

Synd på så rara ärtor egentligen, de har många jättefina hus i sortimentet.
 
Hej! Tack för era synpunkter. Måste erkänna att det verkligen har fått oss att fundera! När man läser igenom forumet får man inte en positiv känsla för M-hus direkt. >:(

Däremot tycker vi oss hitta övervägande positiv kritik när det gäller LB-Hus. :) Har bläddrat igenom deras kataloger, många fina hus! Fastnade speciellt för Vipan och Viggen, tycker även att deras budgetalternativ, Jordugglan, såg intressant ut. Ringde och pratade med LB-hus i Umeå, fick då höra att dom planerar att bygga i Sörfors och Brännland just utanför Umeå.
Någon som har slagit upp Vipan, Viggen eller Jordugglan i Umeåområdet? Hur har det fungerat att jobba mot LB-hus kontor i Umeå? Måste säga att mitt första intryck var positivt, nu har jag i och för sig bara pratat på telefon med Lennart Häggberg, men han lät vettig.

Mvh Stefan
 
Jag har varit på två LB-husvisningar i Umeå och kan ju säga att den upplevda kvaliten på dessa var betydligt högre än på Myresjöhusen.


Det finns flera nya LB-hus på det nya området på Tomtebo.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.