nyfiken skrev:
Intresserad om något av dem härrör Uppsala...
Inläggen från mig rör främst Uppsala.
 
nyfiken skrev:
får jag fråga när du byggde?
Det var det vi inte gjorde :) Och det är vi idag väldigt glada för.

Vi var ett tag väldigt inne på att bygga i Alsike. Vi hade papperna klara att skriva på men drog oss ur - bland annat för att vi inte kände något som helst förtroende för säljaren. Samtidigt som vi förhandlade med Myresjöhus var det ett par bekanta som byggde ett Myresjöhus i Vassunda som råkade ganska illa ut och Myresjöhus skötte det hela väldigt dåligt.

Vill du absolut ha ett Myresjöhus så se till att inte anlita Myresjöhus för entreprenadarbetena utan köp upp det själv. Det är oftast dåliga entreprenadarbeten som gör att det blir dåliga hus.
 
nyfiken skrev:
Var det säljaren i Uppsala som ni inte hade förtroende för eller någon säljare centralt?
Centralt? Någon central försälning har jag aldrig hört talas om.
 
Tycker du ska knacka på hos några som nyligen byggt Myresjöhus, tex i Alsike eller Gottsundagipen. Det gjorde jag och jag tror att det är det bästa sättet. Det snackas som sagt mycket negativt om Myresjöhus här på forumet men jag tror det kan vara klokt att bilda sig en egen uppfattning först. Ska själv bygga i Hbg och här har det lokala kontoret ett väldigt gott rykte...och nöjda kunder, i alla fall de jag pratat med.
 
Så tråkigt med försäljaren! Kan du inte ringa och klaga på honom centralt? Med en sån på plats får de ju inga hus sålda...men däremot ett dåligt rykte.
 
nyfiken skrev:
Jag misstänkte att det gällde säljaren i Uppsala, har nämligen samma uppfattning. Väldigt lika uppfattning.
Hur tydlig får man vara på detta forum?
Man får väl vara precis så tydlig som man vill. Är du för tydlig så är det värsta som kan hända att Marlene tar bort ditt inlägg (i alla fall så länge du skriver anonymt). Annars kan du ju alltid registrera dig som medlem i forumet och sköta diskussionen lite mera privat.

Säljaren som vi hade kontakt med (drygt två år sedan) slutade jobba mitt i våra förhandlingar och blev utbytt mot en annan säljare som vi visserligen fick lite mer förtroende för men inte tillräckligt. Det är tråkigt när man ska behöva lära upp säljarna om deras egen produkt...

Sedan handlade det ju om pengar också. Vi får ett bättre hus till lägre pris från en annan tillverkare.
 
Avslutade precis ett samtal med Myresjös säljare i Halland och mer seriös och förstående säljare har jag hittils inte pratat med. Tillbringade helgen på HusExpo och där träffar man ju en del skrämmande exemplar...
Vi hade "bestämt" oss för Hjältevadshus Häggen,men efter att ha väntat att få prata med säljaren i 45 minuter och han sen bara går därifrån så la jag katalogen på golvet och glömde dom.
 
Ah, kära gamla (med betoning på gamla) Husexpo.

Jag tycker vi ska bojkota dom helt och hållet. Att ha mage att först ta betalt och sedan inte få prata med ngn representant. Skäms!
 
Avslutade precis ett samtal med Myresjös säljare i Halland och mer seriös och förstående säljare har jag hittils inte pratat med.
PT, du måste bestämma dig om du ska köpa en försäljare att bo med, eller om du ska köpa ett hus att bo i.

Spydigt va ;D

Skämt åsido, det är trots allt kvaliteten på huset och dess uppförande som är viktigt. Försök se igenom klantiga försäljare och kolla upp deras produkter istället och kanske framför allt hur deras underentreprenörer är.
Själva köpet kan du ju alltid göra på något annat kontor.

Jag vill tillägga att det kan vara med husförsäljare som med hantverkare idag...de bra är upptagna och klåparna har hur mycket tid som helst... :)
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.