22 378 läst ·
51 svar
22k läst
51 svar
Myresjöhus - Tenor
är detta inkl tomt........
Någon som har pris på enbart huset utan tomt. mvh Tobbe
Det är precis som alla bilreklam o.s.v. Objektet visas aldrig i standard i reklam. Läser man det finstilta så är katalogstandrad inte det samma som utgångsstandrad.danny_falun skrev:
Håller dock med att det kan vara missvisande. Ibland handlar det om rätt mycket kosing.
Priset för ett Tenor är i standardutförande ca 1,8 miljoner. I katalogstandard (inkl åstak, stora fönster och carport) ca 2 miljoner. Sedan kan priserna variera något när det gäller entrepenaden beroende på var i landet ni bor. Vi bor på västkusten.Tobbebyggare skrev:
Om man bygger med några som har kontakter med entrepenörer som garanterat sköter sig och som inte brukar slingra sig när det blir fel utan åtgärdar det (alltså att inte husleverantören och entrepenörerna skyller på varandra) kan man nog lugnt ta en delad entrepenad och lyxa till boendet lite.
Men men det verkar vara lite si och så med de rara ärtorna nu i byggbomstider. Har man totalentrpenad är det en som faktiskt har ansvaret för hur bygget fortskrider vilket kan vara skönt för nattsömnen.
Sedan finns det ju exempel på att sk totalentrepenader blir rena mardrömmar.
Vi kommer när vi väl har valt vilka som ska få bygga noga ta referenser på entrepenörerna som husleverantören rekommenderar innan vi bestämmer oss för hur vi gör.
Men men det verkar vara lite si och så med de rara ärtorna nu i byggbomstider. Har man totalentrpenad är det en som faktiskt har ansvaret för hur bygget fortskrider vilket kan vara skönt för nattsömnen.
Sedan finns det ju exempel på att sk totalentrepenader blir rena mardrömmar.
Vi kommer när vi väl har valt vilka som ska få bygga noga ta referenser på entrepenörerna som husleverantören rekommenderar innan vi bestämmer oss för hur vi gör.
tupas skrev:
Det vet jag faktiskt inte. Men vi fick reda på i ett mycket tidigt skede vad vår byggledare heter så det gick att kolla upp om man så önskade. Han har genomfört ett stort antal byggen av Myresjöhus tidigare med mkt bra resultat.
Så här långt känns det väldigt bra med en totalentrepenad. Vi slipper att oroa oss för att leta hantverkare till höger och vänster och att de ska komma i rätt tid i byggprocessen. Det är bara att luta sig tillbaka och vänta...
Det är säkert samma garantier men fler att vända sig till för att få ut dessa och kanske gränsdragningar som kan göra att vissa saker faller mellan stolarna.
Har sett exempel någonstans där husleverantören skyllt markberedarens grund för felaktigheter som påverkat huskroppen odyl Är bara en ansvarig så kan han inte komma undan.
Men är det bra entrepenörer och husleverantörer som brukar sköta sig kan nog delad entrepenad vara bra. 90.000 för att slippa skriva 2 kontrakt är ganska mycket. Det kan bli en jättefin bastu eller urläcker öppen spis (ja,ja eller mer isolering då)
P.S När jag menar delad entrpenad menar jag ett system där man har en ansvarig för de olika hantverkarna och en för husleverantören. Att samordna alla hantverkare själv skulle jag inte ge mig på D.S
Har sett exempel någonstans där husleverantören skyllt markberedarens grund för felaktigheter som påverkat huskroppen odyl Är bara en ansvarig så kan han inte komma undan.
Men är det bra entrepenörer och husleverantörer som brukar sköta sig kan nog delad entrepenad vara bra. 90.000 för att slippa skriva 2 kontrakt är ganska mycket. Det kan bli en jättefin bastu eller urläcker öppen spis (ja,ja eller mer isolering då)
P.S När jag menar delad entrpenad menar jag ett system där man har en ansvarig för de olika hantverkarna och en för husleverantören. Att samordna alla hantverkare själv skulle jag inte ge mig på D.S
Detta erbjuder Myresjöhus:tupas skrev:
Totalentreprenad / Inflyttningsfärdigt
När du väljer Totalentreprenad från Myresjöhus gör du upp hela din husaffär med en enda part. Alla regleras i ett enda kontrakt till fast pris. Totalentreprenad ger dig en unik trygghet och bekvämlighet under hela byggprocessen. Då får du en av våra egna erfarna byggledare som ansvarig för bygget. Byggledaren blir också din kontaktperson hos oss.
Med Totalentreprenad är det vi som planerar och samordnar alla materialleveranser, hantverkare och andra fackmän som behövs. Vi sköter dessutom alla kontakter med myndigheterna. Då är det vi som bär hela det juridiska ansvaret under byggtiden och som ser till att ditt hus blir färdigt på utsatt tid. Med Totalentreprenad hamnar inga frågor mellan stolarna.
När du väljer Totalentreprenad levererar vi ditt hus Inflyttningsfärdigt. Det betyder att all tapetsering och målning är klar invändigt, att fönstren är putsade och hela huset är städat. Utvändigt är huset grundoljat och grundmålat (om du valt träpanel). Endast slutstrykning återstår.
Delad entreprenad / materialleverans
Hos Myresjöhus kan du även välja Delad Entreprenad / materialleverans. Det ger dig stor flexibilitet och möjlighet att själv påverka. Då är det du som är ansvarig byggledare, som samordnar bygget och som har det juridiska ansvaret. Då är det även möjligt att utföra vissa arbeten själv. För rätt person ger detta alternativ en möjlighet att sänka byggkostnaderna.
Med Delad Entreprenad / materialleverans är det du som handlar upp de olika entreprenaderna för själva bygget. Dessutom för VVS, grund, ell, målning, kakel / klinker och fasad (puts/tegel). Här kan Myresjöhus säljare ge vägledning och kloka råd.