4 191 läst ·
19 svar
4k läst
19 svar
MYRESJÖHUS pilegården?
Alla har rätt till en åsikt och frågar man här på forumet så kommer alla varianter fram, både positiva och negativa.
Bakom Myresjöhus står Skanska så det borgar för en stabil ekonomi men det säger inget om kvaliteten, ta hammarby sjöstad som exempel.
Myresjöhus säljer allt från byggsats till full entrepenad men vill helst sälja full entrepenad (nyckelfärdigt) eftersom dom tjänar mest på det.
Det är viktigt att kolla runt och få förtroende både för dom som ska sälja det, dom som ska bygga det, materialet och byggsättet
Bakom Myresjöhus står Skanska så det borgar för en stabil ekonomi men det säger inget om kvaliteten, ta hammarby sjöstad som exempel.
Myresjöhus säljer allt från byggsats till full entrepenad men vill helst sälja full entrepenad (nyckelfärdigt) eftersom dom tjänar mest på det.
Det är viktigt att kolla runt och få förtroende både för dom som ska sälja det, dom som ska bygga det, materialet och byggsättet
För att undvika "pajkastning" i fortsättning har jag startat två undertrådar till "hustillverkare", en för positiva och en för negativa erfarenheter, där alla kan lägga i sina egna erfarenheter om säljaren, hustillverkaren och entreprenaden.
Det vore bra att man talar om i vilken del av landet man bygger.
Man har sett här att resultatet kan variera enormt beroende på var man bygger och inte så ofta vilken hustillverkare det är.
Jag har lagt till vår första positiva erfarenhet. Är det någon som kan berätta om sina egna?
Det vore bra att man talar om i vilken del av landet man bygger.
Man har sett här att resultatet kan variera enormt beroende på var man bygger och inte så ofta vilken hustillverkare det är.
Jag har lagt till vår första positiva erfarenhet. Är det någon som kan berätta om sina egna?
Vi ska som sagt var bygga i Helsingborg och hittills är vi mycket nöjda. Kommunikationen med Myresjöhus har fungerat väldigt bra så här långt. Vi har precis skrivit tomtkontrakt så vi har inte kommit så långt ännu. Malmökontoret känner jag inte till.
Tyvärr är Myresjöhus ett mycket hett och känsligt ämne på detta forumet, som du kanske märkt vid det här laget.
Tyvärr är Myresjöhus ett mycket hett och känsligt ämne på detta forumet, som du kanske märkt vid det här laget.
Klicka här för att svara