4 191 läst ·
19 svar
4k läst
19 svar
MYRESJÖHUS pilegården?
Sida 1 av 2
Ingen bra fråga att ställa på detta forumet, jag har redan gjort det en gång. Ska bygga Myresjöhus i Skåne och kontoret vi går via har gott rykte. Har pratat med olika som byggt Myresjöhus här nere och de är enbart nöjda. Däremot, i Stockholm med omnejd, verkar de flesta missnöjda och så även på detta forumet.
Skrev ett svar nyss men har ingen aning om vart det tog vägen...om jag svarat två gånger så vet du varför.
Vi ska bygga "Vallmon", en lite mindre variant av "Herrestorpet", i södra Sverige. "Vårt" kontor har endast gott rykte ochh de jag pratat med är enbart nöjda. Men på detta forumet är de flesta anti-Myresjöhus och svaren på din fråga lär bli negativa. Jag har nämligen ställt samma fråga tidigare (gå bakåt några sidor) så jag vet. Det jag kan tänka mig många får problem med, särsklit i Stockholm, är hantverkarna. Är de en samling pellejönsar så kan det bli problem i o m att man ska göra en del saker direkt via dem. Myresjöhus är medveten om detta problem (jag förhörde vår säljare) och han sa att de funderade på att ha "egna" hantverkare i Stockholm med omnejd. En del på detta forumet säger att problemet med Myresjöhus är ledningen, själva kärnan, och att bygga med dem alltid slutar med katastrof. Hrrm, ja, det får de stå för själva, har inte hört något sådant där vi ska bygga i alla fall. Men kolla upp med andra som byggt Myresjöhus som anlitat samma kontor.
Vi funderade också på "Pilegården", ett mycket bra hus, anledningen till att vi inte valde det var att vi tyckte att det var ont om förvaringsutrymmen. Huset vi ska bygga kommer att ha ett "dressingroom", två klädkammare och extra utrymme ovanpå carporten. Det senare råder jag er att hoppa på, välj 45 gradig vinkel på carportens tak så har ni mycket bra utrymme där!
Vi ska bygga "Vallmon", en lite mindre variant av "Herrestorpet", i södra Sverige. "Vårt" kontor har endast gott rykte ochh de jag pratat med är enbart nöjda. Men på detta forumet är de flesta anti-Myresjöhus och svaren på din fråga lär bli negativa. Jag har nämligen ställt samma fråga tidigare (gå bakåt några sidor) så jag vet. Det jag kan tänka mig många får problem med, särsklit i Stockholm, är hantverkarna. Är de en samling pellejönsar så kan det bli problem i o m att man ska göra en del saker direkt via dem. Myresjöhus är medveten om detta problem (jag förhörde vår säljare) och han sa att de funderade på att ha "egna" hantverkare i Stockholm med omnejd. En del på detta forumet säger att problemet med Myresjöhus är ledningen, själva kärnan, och att bygga med dem alltid slutar med katastrof. Hrrm, ja, det får de stå för själva, har inte hört något sådant där vi ska bygga i alla fall. Men kolla upp med andra som byggt Myresjöhus som anlitat samma kontor.
Vi funderade också på "Pilegården", ett mycket bra hus, anledningen till att vi inte valde det var att vi tyckte att det var ont om förvaringsutrymmen. Huset vi ska bygga kommer att ha ett "dressingroom", två klädkammare och extra utrymme ovanpå carporten. Det senare råder jag er att hoppa på, välj 45 gradig vinkel på carportens tak så har ni mycket bra utrymme där!
"endast gott rykte" och "enbart nöjda" skulle göra mig en smula misstänksam... Eller så har du inte frågat tillräckligt många.
Vad menar du? Är det inte bra därför att du inte får det svar du vill ha.....?
Det är ju ganska många som ramlar in på det här forumet, och jag är säker på att om någon som har byggt ett Myresjöhus och varit nöjda, så skulle de har skrivit det.
Det ska bli intressant att se hur det funkar för dig när du postat dina erfarenheter här.
Visst är det nog så att vissa här på forumet (inkluderat mig) älskar att hata Myresjöhus.Pinger skrev:
P.S.
Man kan "plocka ut" entreprenaderna på ett Myresjöhus och så himla mycket mer exklusiva eller folkliga än Älvsbyhus tycker jag inte de är. Däremot är de helt klart mycket dyrare.
D.S.
Inte alls. Men prisskillnaden motsvarar inte klasskillnaden. Sen tycker jag inte Myresjöhus har särskilt hög standard - kring medel skulle jag säga.Pinger skrev:
Vi rackar inte ner på de som byggt (åtminstone inte medvetet) utan det handlar mer om att varna de som funderar på att bygga. Det finns garanterat många Myresjöhusägare som är helt nöjda med sina hus och det är klart att de ska få vara glada åt det. Finns ingen som sagt att de inte får vara glada vad jag vet. Vi vill att ännu fler ska bli glada åt sina byggen och därför varnar vi för de företag som skött sig dåligt.
Idioter eller ej - man kan få motsvarande eller bättre hus för en mindre summar pengar på annat håll... Varför folk ändå går till Myresjöhus kan bero på många olika saker. Okunskap är en sådan sak.
Nu är du lite orättvis, Pinger. >
Forumet är till för att dela med sig av erfarenheter, och lyssna på andras erfarenheter.
Menar du att man aldrig ska få kritisera eller vidaebefordra erfarenheter av rädsla att förstöra glädjen för de som redan byggt....?
Sen kan du sluta snacka om "vissa och andra". Jag hoppas verkligen att Annawb blir nöjd, men jag tycker det är viktigt att hon delar med sig av sina erfarenheter under resans gång. Även om de är dåliga. Men helst om de är goda!
Det är väl ingen som anses vara en jubelidiot för att man köpt ett hus som är ett fuskbygge. Men det kanske är lättare att undvika om man läser i ett forum som detta, där folk vågar ta bladet från munnen och dela med sig - även om man har dåliga erfarenheter!
Forumet är till för att dela med sig av erfarenheter, och lyssna på andras erfarenheter.
Menar du att man aldrig ska få kritisera eller vidaebefordra erfarenheter av rädsla att förstöra glädjen för de som redan byggt....?
Sen kan du sluta snacka om "vissa och andra". Jag hoppas verkligen att Annawb blir nöjd, men jag tycker det är viktigt att hon delar med sig av sina erfarenheter under resans gång. Även om de är dåliga. Men helst om de är goda!
Det är väl ingen som anses vara en jubelidiot för att man köpt ett hus som är ett fuskbygge. Men det kanske är lättare att undvika om man läser i ett forum som detta, där folk vågar ta bladet från munnen och dela med sig - även om man har dåliga erfarenheter!
Tycker det är tråkigt när det blir så dålig och obehaglig stämning Ja, på det här forumet blir man idiotförklarad och påhoppad så fort man bara ids nämna Myresjöhus vid namn, det var ju precis det jag varnade Kajsa för! Det märks ord, det kommenteras hit och dit och det är allmänt obehagligt att bli omskriven i tredje person, Annawb hit och Annawb dit. Varför kan det inte föras en mer saklig debatt utan påhopp, skitasnack och idiotförklaringar? Ni UTGÅR för att vi kommer få en förfärlig upplevelse pga att vi valt Myresjöhus. Men jag hade nog inte känt mig tryggare med varken Karlsonhus eller Trivselhus. Om det är något som ska varnas för så är det nog ER!
Nu tycker nog jag att alla bör lugna ner sig lite....Håll kritiken på saklig nivå, och gör, för allt i världen, inga personangrepp....Alla har väl en demokratisk rätt att uttrycka sin åsikt, men det är ju ändå bara en åsikt, inte faktisk vetenskap....Ingen gynnas av att det blir olika läger här inne i forumet.
Tack för ordet.
/C 8)
Tack för ordet.
/C 8)
Jag står alltid för vad jag skriver. Är jag inte nöjd så har jag den goda smaken att deleta mitt inlägg istf att låta det stå kvar och sedan "ångra mig". Allt som står kvar är nämligen fortfarande läsbart och "in effect".
Jag förstår överhuvudtaget inte denna upprördhet. Man måste väl få ge direkta svar på inlägg till de som skrivit dem. Och gäller frågan ett inlägg som någon annan skrivit är det väl naturligt att referera till den personen?
Eller rättare sagt aliaset, eftersom de flesta väljer ett sådant.
Åter till Myresjöhus. Varför har det blivit så infekterat? Man måste väl få förmedla även negativa erfarenheter...det kan ju trots allt komma en hugad husköpare tillgodo om han/hon vet ett husföretags svagheter när det är dags för förhandling?
Det är ju inte huruvida Hammarby eller AIK eller Malmö FF är bäst, som vi talar om här. Det handlar om att kunna hjälpa varandra att göra ett fruktansvärt stort och viktigt inköp så bra som möjligt. Står man inte ut med att höra om brister och dåliga erfarenheter kanske man ska läsa hustillverkarnas broschyrer istället och hoppas på det bästa...
Jag förstår överhuvudtaget inte denna upprördhet. Man måste väl få ge direkta svar på inlägg till de som skrivit dem. Och gäller frågan ett inlägg som någon annan skrivit är det väl naturligt att referera till den personen?
Eller rättare sagt aliaset, eftersom de flesta väljer ett sådant.
Åter till Myresjöhus. Varför har det blivit så infekterat? Man måste väl få förmedla även negativa erfarenheter...det kan ju trots allt komma en hugad husköpare tillgodo om han/hon vet ett husföretags svagheter när det är dags för förhandling?
Det är ju inte huruvida Hammarby eller AIK eller Malmö FF är bäst, som vi talar om här. Det handlar om att kunna hjälpa varandra att göra ett fruktansvärt stort och viktigt inköp så bra som möjligt. Står man inte ut med att höra om brister och dåliga erfarenheter kanske man ska läsa hustillverkarnas broschyrer istället och hoppas på det bästa...
Jag kan förstå att folk kanske tar lite illa upp eller får taskiga vibbar när de får läsa negativa saker om sin egen hustillverkare. Hur många Älvsbyhusägare är det inte som fått en klump i halsen när de läst om problemen med fukt i krypgrunden? Hur många SverigeStugeägare är det inte som börjat svettas av Helenas inlägg? Om någon började berätta negativa saker om våran husleverantör eller entreprenör skulle jag börja sova dåligt på nätterna men jag skulle ändå vara glad att jag hade den informationen.