2 531 läst ·
3 svar
3k läst
3 svar
Myresjöhus norrköping
Söker erfarenheter av Myresjöhus i NORRKÖPING.
Har hittat massa trådar om Myresjöhus i stort, men är alltså ute efter specifika erfarenheter av kontoret och att bygga med myresjö i Norrköping.
Håller kalkylerna?
Är ni nöjda med bygget?
Hur har kommunikationen varit med er säljare?
Ute efter bra och mindre bra!
Har hittat massa trådar om Myresjöhus i stort, men är alltså ute efter specifika erfarenheter av kontoret och att bygga med myresjö i Norrköping.
Håller kalkylerna?
Är ni nöjda med bygget?
Hur har kommunikationen varit med er säljare?
Ute efter bra och mindre bra!
Jag lät bygga ett hus 2017-2018 med Myresjöhus i Norrköping och är nöjd med slutresultatet.
Prefab begränsar ditt utbud i produktval vilket har sina för- och nackdelar. Jag upplevde att det ändå gick att göra mindre avsteg så länge som det var kvalitetsprodukter som du själv fick ta ansvar för.
Det viktigaste vid husbygget är att säkerställa att det är duktiga hantverkare (alla skån, grundarbete, målning, vvs och snickare såklart). Detta gjorde jag klart för säljaren att jag ville veta vem som skulle bygga huset innan jag skrev på. De kunde inte garantera att det blev den de namngav, men var det de förde diskussion om att bygga mitt hus. Jag hörde mig för om dem samt ringde dem. Det var slutligen den firman som byggde huset.
Jag upplevde att de hantverkare som var hos mig var alla duktiga, noga med finishen på arbetet och ville/kunde göra ett bra jobb.
Jag är nöjd med Myresjöhus (Norrköping) och Arkö bygg som verkställare.
Prefab begränsar ditt utbud i produktval vilket har sina för- och nackdelar. Jag upplevde att det ändå gick att göra mindre avsteg så länge som det var kvalitetsprodukter som du själv fick ta ansvar för.
Det viktigaste vid husbygget är att säkerställa att det är duktiga hantverkare (alla skån, grundarbete, målning, vvs och snickare såklart). Detta gjorde jag klart för säljaren att jag ville veta vem som skulle bygga huset innan jag skrev på. De kunde inte garantera att det blev den de namngav, men var det de förde diskussion om att bygga mitt hus. Jag hörde mig för om dem samt ringde dem. Det var slutligen den firman som byggde huset.
Jag upplevde att de hantverkare som var hos mig var alla duktiga, noga med finishen på arbetet och ville/kunde göra ett bra jobb.
Jag är nöjd med Myresjöhus (Norrköping) och Arkö bygg som verkställare.
A Alex_202 skrev:Jag lät bygga ett hus 2017-2018 med Myresjöhus i Norrköping och är nöjd med slutresultatet.
Prefab begränsar ditt utbud i produktval vilket har sina för- och nackdelar. Jag upplevde att det ändå gick att göra mindre avsteg så länge som det var kvalitetsprodukter som du själv fick ta ansvar för.
Det viktigaste vid husbygget är att säkerställa att det är duktiga hantverkare (alla skån, grundarbete, målning, vvs och snickare såklart). Detta gjorde jag klart för säljaren att jag ville veta vem som skulle bygga huset innan jag skrev på. De kunde inte garantera att det blev den de namngav, men var det de förde diskussion om att bygga mitt hus. Jag hörde mig för om dem samt ringde dem. Det var slutligen den firman som byggde huset.
Jag upplevde att de hantverkare som var hos mig var alla duktiga, noga med finishen på arbetet och ville/kunde göra ett bra jobb.
Jag är nöjd med Myresjöhus (Norrköping) och Arkö bygg som verkställare.
Tack för ditt svar!
Skulle du säga att det finns tillval vi absolut inte borde hoppa över/saker som är onödiga?
Höll kalkylen du fick av myresjö?
Vi bygger i svärtinge skogsbacke så ingen "vildtomt" utan planlagt, färdigt område.
Alla hus, förutsättningar och personers önskemål är olika. Jag valde att satsa på kvalitet så att det är gjort för hålla länge.
Det enda som brukar vara osäkert är markförhållandena, vilket innebär att grundläggningen kan kräva mer massor eller att det är längre till berggrund om du ska ha bergvärme.
För egen del så landade det på vad som var kontrakterat med en del extra markarbete och massor som jag valde för att vara helt säker på grundläggning.
Många verkar ha inga eller för små marginaler för det oförutsedda eller bara ändrade planer. Tips är att ha 5-10% buffert och utnyttjas den inte så var nöjda. Det är mycket jobbigare med den omvända situationen - problem och inga pengar att lösa det med.
Det enda som brukar vara osäkert är markförhållandena, vilket innebär att grundläggningen kan kräva mer massor eller att det är längre till berggrund om du ska ha bergvärme.
För egen del så landade det på vad som var kontrakterat med en del extra markarbete och massor som jag valde för att vara helt säker på grundläggning.
Många verkar ha inga eller för små marginaler för det oförutsedda eller bara ändrade planer. Tips är att ha 5-10% buffert och utnyttjas den inte så var nöjda. Det är mycket jobbigare med den omvända situationen - problem och inga pengar att lösa det med.
Klicka här för att svara