Status
Inte öppen för fler kommentarer.
Funderar på att bygga ett en-plans Myresjöhus i Kristianstad. Någon som har byggt under de senaste åren eller känner någon som har. Positiv resp negativt. Hur är deras prisnivå och kvalitet? Tacksam för svar.

Vi bygger ett enplans myresjöhus i Billdal,Göteborg. Vi bygger ett modifierat Tångudden på 178,5m2. Myresjöhus har en ganska enkel grundstanard så vill man ha lite bättre kvalite får man räkna med några hundra tusen i tillval.Tycker dock att vi fått ett väldigt fint hus med bra kvalite för 2,8 milj exkl.tomt. Vi är hittills jättenöjda med myresjöhus.

Tack för svaret. Låter ju positivt. Jag tycker det är så svårt att jämföra olika husföretags kvalitet. Jag trodde Myresjö hade ganska hög standard? Vad har ni gjort för tillval och ungefärlig kostnad?

Min syster har nyligen byggt ett enplans-hus i Hørby. Dem byggde ett vittjærvshus. Vældigt nøjda med allt och till en rimlig peng. Kan ju vara vært att kolla upp det iaf.

http://www.boendet.se/kontakt.htm

Mvh - Markus

Jag tror att Myresjöhus har lite olika grundstandard beroende på var i landet man bygger. Verkar dock som om slutpriset blir ung.detsamma eftersom grundpriset blir dyrare vid bättre standard. Vårt hus kostar 2,3 i grundpris och vi har gjort följande tillval:
Inbyggd taknock,liggande panel,stuprännor etc i silver,aluminiumfönster,annan ytterdörr,stora fönster i vardagsrum,stort fönsterskjutparti i vardagsrum,braskamin,golvvärme,släta innertak i hela huset,,åstak i v-rum,kök och hall,byggt ut huset med 13,5 m2,målade väggar,extra tillval i kök för 65 000,exklusivepaketet i vitvaror,3 skjutdörrar,extra stor varmvattenberedare,vi uppgraderade fjärrvärmen till en Nibe 640......jag kan inte komma på ngt mer just nu men jag kan ha glömt ngt.Sammantaget kosta detta ca 500 000. Vi tog boort vissa saker som garderober,viss badrumsinredning och trall ftamför ytterdörr. Myresjöhus är väldigt flexibla och du kan i princip ta bort eller lägga till vad du vill.
Vill du veta mer specifikt vad de olika tillvalen kostar så skriver jag gärna det.
/Carina

Ojdå! Jag glömde bastu och centraldammsugare.
/Carina

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.