1 774 läst ·
5 svar
2k läst
5 svar
Myresjö Strandgården
Jag har tittat en del på ritningen och bilder på Strandgården, och tycker mycket om den. Det enda som bekymrar mig är att huvudsovrummet ligger i anslutning till köket. Känns inte det lite konstigt?
Finns det någon som har byggt det här huset? Nöjd/missnöjd? Någon som har haft samma funderingar som jag?
Finns det någon som har byggt det här huset? Nöjd/missnöjd? Någon som har haft samma funderingar som jag?
Jag har tänkt på det jag också, med en dörr från vardagsrummet. Då blir köket bättre också, tycker jag. Då är det enda att jag inte gillar två dörrar in till badrummet. I och för sig kan man ju då ta bort den ordinarie dörren, men då är ju enda vägen in i det badrummet genom sovrummet... Men det kanske är bättre ändå än att gå in i sovrummet genom köket. Tål att tänkas på!
Hej !
Man kan även göra enligt följande !
Flytta bad till sov 7,4 m2.
Flytta lilla sovrummet till det stora sovrummet.
Flytta stora sovrummet där badet är nu !
Då fårm na en liten egen hörna för föräldrar dar man har nära till bad och kanske ett arbetsbnord emellan
Vad tycker ni ?
/Peter
Man kan även göra enligt följande !
Flytta bad till sov 7,4 m2.
Flytta lilla sovrummet till det stora sovrummet.
Flytta stora sovrummet där badet är nu !
Då fårm na en liten egen hörna för föräldrar dar man har nära till bad och kanske ett arbetsbnord emellan
Vad tycker ni ?
/Peter
Peter, menar du då att det lilla sovrummet istället har ingång från köket, och att den lilla arbetshörnan fungerar som "hall" mellan badrummet och det stora sovrummet? Då har man alltså fortfarande ett sovrum, men det mindre, med ingång direkt från köket, och det stora sovrummet ligger visserligen så att man måste gå igenom köket, men det ligger inte direkt i anslutning till köket... Hmm, kanske...
Hej !
Precis vad jag menade !
Det blir lite bättre men inte helt ok.
Denna nöt är svår att knäcka.. detta var det bästa jag kunde komma på utan att ha ingpng från vardagsrummet.. sen finns ju alltid alternativet att flytta köket mm men det tror jag inte myresjöhus gillar
/Peter
Precis vad jag menade !
Det blir lite bättre men inte helt ok.
Denna nöt är svår att knäcka.. detta var det bästa jag kunde komma på utan att ha ingpng från vardagsrummet.. sen finns ju alltid alternativet att flytta köket mm men det tror jag inte myresjöhus gillar
/Peter
Klicka här för att svara