Langbein
till inåtgående fönster och dörrar. Förr hade man väl en ram med ett stålnät. Nu köpte vi något med kardborreband, är det optimalt och tål banden att sitta kvar ute?

Ute har jag ingen erfarenhet av. Men inne har jag det på mina barns fönster. Där är det super. Kardborren sitter kvar år efter år. :)

Vi har också kardborre myggnät men med utåtgående förnster och tycker det fungerar kalas! kan du inte sätta kardborren på insidan (trots inåtgående fönster och antingen bara ha fönstret öppet lite eller jättemycket?

min far har som en rulgardin fäst på ena sidan av hans balkongdörr, det är ett mycket bra myggnät, vet tyver inta var han köpt det

Någon som vet var man köper myggnät på metervara? Textilhandeln verkar inte veta.

Langbein
Inte metervara men billigt hos Biltema.

Byggvaruhus bör veta annars.

Metervara finns i välsorterade tygaffärer. Coop har färdiga paket,men vet inte hur stort tyget är..

jessica skrev:
Metervara finns i välsorterade tygaffärer. Coop har färdiga paket,men vet inte hur stort tyget är..
Var hos bl.a. Gårda Textil i GBG. De har allt, men kände inte till någon tillverkare av myggnät. De ringde runt i en halvtimme när jag var där, men hittade ingen som hade. Jo, en men han sålde bara till förädlingsföretag som lägger på 2500% på råvarupriset + arbetet. Coops är för små och för dyra. Jag antar at du menar 3M:s och Tesas produkter.
Har hittat en annons i Tidningen Land och skall kolla upp detta.

Vi har myggnät med kardborreband på utsidan. Har haft det i ca 2 år(året om). Det fungerar utmärkt. Även på vintern.

låter man kardborrebanden sitta på utsidan över vintern?

En billig variant är att köpa en eller ett par gardiner från IKEA. De har en variant som är konstruerad i "myggnätstyg". Denna kan man sy på kardborre på väldigt enkelt.

datpsu skrev:
Vi har myggnät med kardborreband på utsidan. Har haft det i ca 2 år(året om). Det fungerar utmärkt. Även på vintern.
Vi har en eldriven lejon bortskrämmare den fungera perfekt inte ett lejon så långt ögat når.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.