Den här har vi använt oss av i mer en tjugo år, mycket effektivt 
Flugsnapparen är alla tiders myggmedel (dalademokraten.se)
Flugsnapparen är alla tiders myggmedel (dalademokraten.se)
Vid fritidshuset, så gör vi allt vi kan, för att fladdermössen ska trivas ! Effektivare myggfångare finns väl knappast ? Beräknas till mellan 4000-6000 myggor per natt och individ. Vi sätter upp holkar och försöker få till lite " skrymslen och vrår" t.ex under tak, när vi bygger något ( förråd, bastu m.m.).
Jag planerar att inleda ett krig mot myggen inför den kommande sommaren. Det är med fladdermusholkar låter intressant men 2-3 holkar leder väl inte till att fladdermössen flockas mot vårt håll (nord östra skåne). Har du några tips på vad mer man kan göra för att locka dessa till holkarna?HasseTeknik skrev:
Vid fritidshuset, så gör vi allt vi kan, för att fladdermössen ska trivas ! Effektivare myggfångare finns väl knappast ? Beräknas till mellan 4000-6000 myggor per natt och individ. Vi sätter upp holkar och försöker få till lite " skrymslen och vrår" t.ex under tak, när vi bygger något ( förråd, bastu m.m.).
Vad det gäller holkar tänker jag mig den som finns på Jula.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Förutom att fixa lite boplatser, så har jag inga tips för att locka dem. De gillar ju inte ljus ( vilket ju myggen gör), så det är väl inte så bra att lysa upp hela tomten med strålkastare, men man kanske kan tänka sig någon svagt lysande punkt för att locka myggen till ett ställe. Lite vatten att dricka brukar de flesta djur uppskatta också.
Klicka här för att svara