Jag är också intresserad. Är det någon som har testat och kan rekommendera?

Clas Ohlsson säljer den nu för 499:- så jag köpte en igår. Tänkte att till de priset så kan jag chansa. Den har ju ingen Co så frågan är om det räcker med lukt och ljus. Ska bli intressant ikväll att kolla om den lyckats fånga något.

Vad kul att köpte den! Rapportera gärna hur den fungerar!

Kört den en vecka nu.

Den kanske fångat 5 mygg, en bunt med flugor, några bromsar och en nattfjäril..
Tror man behöver koldioxid också för att locka myggorna tyvärr..

Bytte doftpatron i den för någon dag sedan och nu tar den faktiskt en hel del mygg, måste varit så att min myggfälla legat på hyllan för länge så doftpatronen som följde med hade torkat ihop.

Maskiner som fångar mygg ska la få myggen att tro det är en människa (eller annan levande varelse) för att dom ska lockas till den, och flyga dit. Så använder man koldioxid så borde det påminna mer om en levande varelse med utandning!?!

Jag har testat AMT 100 nu. Om ni har knott, så köp den inte. Den har för stora maskor, så knotten kan fly från den igen. Den är dock mycket bra på att fånga andra flygande varelser, typ bin och fjärilar. Har inga mygg, så kan inte svara för hur den fungerar för dem. Men då jag inte vill utrota bin och fjärilar i min trädgård så blev den meningslös. Får se om jag får användning för den om det blir mygg någon gång.

Har testat AMT 100 i Deje, med enorm myggplåga i år. Och det enda denna apparat fångar är fjärilar.
Vet att tråden är gammal men ändå en uppdatering av en värdelös myggfälla som tydligen fortfarande får säljas.

Amplecta AMT 64
is currently not available.

oops...

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.