2 625 läst ·
3 svar
3k läst
3 svar
Myford nån?
För de som inte känner till märket så är det kultförklarat rörande mindre metallsvarvar och denna maskinen hade nästan varit kul att ha bara för samlargenen i mig *S*
http://www.blocket.se/jamtland/Myford_ML8_kombimaskin_26059021.htm?ca=23_3&w=3
Dessutom är priset rätt vettigt samt att den ser mer än trevlig ut som bandsåg.
Som svarv matchar den inte min Solberga men det är det ytterst få maskiner som gör.
Kul kombo dock, bandsåg och svarv hör lite ihop.
/K
http://www.blocket.se/jamtland/Myford_ML8_kombimaskin_26059021.htm?ca=23_3&w=3
Dessutom är priset rätt vettigt samt att den ser mer än trevlig ut som bandsåg.
Som svarv matchar den inte min Solberga men det är det ytterst få maskiner som gör.
Kul kombo dock, bandsåg och svarv hör lite ihop.
/K
Lyfter tråden lite eftersom jag var och tittade på en Myford träsvarv idag.
Rätt trevlig i bra skick om med gott om tillbehör!
T ex fanns dubbla anhåll, ett för vänstra planskivan för skålsvarvning och sen det vanliga. Flera chuckar, borrchuck förstås och sen kanske det roligaste av allt....
Metallsvarvstillsats!
Trefasmotor och trästativ och den finns i Landskrona, såg annonsen i Helsingborgs dagblad men tja, jag har ju redan en solberga så nej *S*
Kul att titta på den i alla fall och det var en söt liten svarv *ler lite*
Priset 2000:- vilket jag tycker är rimligt för den som vill ha en behändig svarv med lite retrostuk.
Annonsen går att hitta i dagens helsingborgs dagblad.
vill nån ha nummer till honom så PM'a mig.
/Kent
Rätt trevlig i bra skick om med gott om tillbehör!
T ex fanns dubbla anhåll, ett för vänstra planskivan för skålsvarvning och sen det vanliga. Flera chuckar, borrchuck förstås och sen kanske det roligaste av allt....
Metallsvarvstillsats!
Trefasmotor och trästativ och den finns i Landskrona, såg annonsen i Helsingborgs dagblad men tja, jag har ju redan en solberga så nej *S*
Kul att titta på den i alla fall och det var en söt liten svarv *ler lite*
Priset 2000:- vilket jag tycker är rimligt för den som vill ha en behändig svarv med lite retrostuk.
Annonsen går att hitta i dagens helsingborgs dagblad.
vill nån ha nummer till honom så PM'a mig.
/Kent
Klicka här för att svara