2 517 läst · 4 svar
3k läst
4 svar
Mycket brant slänt
Jag har en mycket brant slänt 45-55 grader av lös jord med inslag av lerjord. Större stenar i botten. Slänten kanske är 15 meter lång och 6-7 m i branten.
Jag måste få fast massorna och minska vind och vattenerosion.
tänker att jag borde kunna använda en riktigt stor pressening som blev över från takbytet.
förankrar presseningen i slänten med träpplugg såsom man gör med kokosmatta.
i presseningen skär jag hål och planterar typ oxbär eller någon annan tålig växt (norrläge)
Jag måste få fast massorna och minska vind och vattenerosion.
tänker att jag borde kunna använda en riktigt stor pressening som blev över från takbytet.
förankrar presseningen i slänten med träpplugg såsom man gör med kokosmatta.
i presseningen skär jag hål och planterar typ oxbär eller någon annan tålig växt (norrläge)
Kan du inte köpa en erosionsmatta och lägga?
https://www.google.com/search?q=ero...OqJ-ABQ&bih=754&biw=1536#imgrc=a7V8wlrCahsmrM
Tänker att jord kan glida över/ under din pressening även om du pluggar fast den i marken.
https://www.google.com/search?q=ero...OqJ-ABQ&bih=754&biw=1536#imgrc=a7V8wlrCahsmrM
Tänker att jord kan glida över/ under din pressening även om du pluggar fast den i marken.
Jo jag tänkte köpa en sådan där kokosmatta och förankra den med träplugg. Det är ju inte bara lägga ut mattan utan jag måste ju odla något i den också. Just den delen av byggprojektet, dödsslänten, odlingen osv ligger en bit bort i tiden. Tills dess har jag lagt ut en enorm pressening och förankrat den med sten på toppen, sidorna och längst ner. Det borde åtminstone förhindra erosion orsakat av vind och regn.
Produkter som diskuteras: "träplugg"

Träplugg
Träpluggar är infästningskomponenter avsedda för användning i träkonstruktioner, och erbjuder ett attraktivt och funktionellt alternativ till spik eller skruv. Dessa cylindriska bitar av trä är särskilt populära inom möbeltillverkning och
Läs mer
Trädgårdsfixare
· Vischan
· 1 426 inlägg
Presenning släpper ju inte igenom vatten, ifall du vill göra hål och odla.
Markduk?
Markduk borde minska erosion och släpper igenom en del vatten.
Markduk?
Markduk borde minska erosion och släpper igenom en del vatten.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden