Det stog inga Nm varken på kartongen eller mutterpickan
Men den såg exakt ut som dom som säljs på classe, jula, biltema mm.

La du märke till ratten på undersidan, bredvid snabbkopplingen ? Där har du 4? olika lägen..
För lång och tunn slang hämmar också pickorna.

Jo, jag testade alla lägen.
Har rejäl slang och rejäl kompressor så där ska det inte brista.

Har man lite mer arbete med mutterpicka så är det bättre att köpa en riktig typ IR eller liknande och en mindre (billigare) kompressor då den inte är lika luftkrävande som de billiga pickorna...

I samband med däckbytet i höstas använde jag en momentnyckel för första gången. Nu skulle det visa sig om det blev bättre att göra så än att använda knacken/fälgkors. Och jösses vad lätt det var nu med knacken att få lös hjulbultarna.:) Så aldrig mer en knack att dra åt hjulbultarna med för min del.

• DSC03210.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vad är det för lustig domkraft du har Snorunge? Berätta mer!

phl skrev:
Vad är det för lustig domkraft du har Snorunge? Berätta mer!
Nått jag köpte i Tyskland för att vara hipp.:D

Redigerat:
Kör du den från avgasröret oxo eller finns det något annat sätt att blåsa upp ballongen?

Nä, jag har dubbla fejkpipor och då måste jag plugga den ena pipan. Så i mitt fall tar jag kompressorn och blåser upp den. Det tar ca 30 - 40 sek att få båda hjulen i luften.:)

Är den bra eller bara ploj? Jag lyfter endast min bil när jag byter däck och gör det då med den medföljande domkraften (som faktiskt är helt OK på min A6:a -98). Är det värt att investera en femhundring i ballongen eller ska man bara ta en billig garagedomkraft?

Eftersom jag har rätt skabbigt underlag på min uppfart tycker jag ballongen verkar praktisk.

Provade den för första gången i höstas, och det var tur att ingen såg mig. Mr Bean i ett nötskal :D. Man måste komma på tekniken först så igår när jag provade gick det hur bra som helst :). Det enda som är jobbigt är att plocka ihop den och få ner den i den medlevererade väskan. Det tar ca 90 sek :(.

Ett tips är att lägga stoppklossar vid dom 2 andra hjulen (och inte lita på handbroms och "P") för bilen vill rulla iväg väldigt lätt, och att stoppa balongen riktigt under bilen. I höstas var jag lite feg med det, och balongen flög fram med väldig fart.:rolleyes:

Men det är nog ingen sak man lånar ut, för då är den nog trasig ganska snart.

De billigaste knackarna ligger runt 310 nm och runt omkring.Svedol brukar ha drive på sin dyraste 1/2tummare.Jag köpte min för 1000:- för 1 år sedan.Nu hade dom den för 1000+moms har jag för mig.Den är riktigt prisvärd.Jag har cp,inersollrand och andra dyrare saker på jobbet.Och Svedoolmaskinen känns otroligt bra och stark för det priset.Men det är lite skillnad på några hundringar och en tusenlapp+ iofs. / Mats

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.