Hej,
Håller på att tilläggsisolera fasaden med Fasadskiva 30 på 80mm. Den monteras med hjälp av plastbrickor och sedan sätts distanser genom vari spikläkten fästes genom distanskopparna.
Längst ner har man ett avrinningsbleck, ingen regel som man ställer isoleringen på. Här är en bild från installationsmaterialet och så som jag gjort.
Men hur installerar man musskydd? En muslist som man sätter på nedersta spikläkten skyddar inte att mössen gnager sig in genom isoleringen?
Håller på att tilläggsisolera fasaden med Fasadskiva 30 på 80mm. Den monteras med hjälp av plastbrickor och sedan sätts distanser genom vari spikläkten fästes genom distanskopparna.
Längst ner har man ett avrinningsbleck, ingen regel som man ställer isoleringen på. Här är en bild från installationsmaterialet och så som jag gjort.
Men hur installerar man musskydd? En muslist som man sätter på nedersta spikläkten skyddar inte att mössen gnager sig in genom isoleringen?
Redigerat:
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Tack.
Tyvärr är skivorna redan på, tänkte inte på att det vanliga musbandet inte skulle funka innan det var för sent. Så nån form av efterhandslösning får det blir. Skivorna och droppblecket är på men inte nedersta spikläkten. Tyvärr räcker nog inte det längre musbandet heller, skivorna är 80 och XL-bandet 55. Kanske kan jag sätta det inåt så det möter droppblecket. Sen får man ha ytterligare ett vänt mot fasaden för att täta mot lockläkt.
Kan det funkar eller finns det bättre lösningar?
Tyvärr är skivorna redan på, tänkte inte på att det vanliga musbandet inte skulle funka innan det var för sent. Så nån form av efterhandslösning får det blir. Skivorna och droppblecket är på men inte nedersta spikläkten. Tyvärr räcker nog inte det längre musbandet heller, skivorna är 80 och XL-bandet 55. Kanske kan jag sätta det inåt så det möter droppblecket. Sen får man ha ytterligare ett vänt mot fasaden för att täta mot lockläkt.
Kan det funkar eller finns det bättre lösningar?
Redigerat:
Klicka här för att svara

