Har sett tillräckligt med YT-klipp för att konstatera att så inte behöver vara fallet.
Men om mössen grillas snabbt och effektivt, och inte bara bedövas, kan det säkert vara ett bra köp.
Men om mössen grillas snabbt och effektivt, och inte bara bedövas, kan det säkert vara ett bra köp.
Min erfarenhet är att kablar som syns (ligger fritt) generellt klarar sig bra medan i trånga passager som genom torpedväggen så vill sötnosarna gärna försöka att förbättra sin infrastruktur genom att bredda transportvägarna.
Här har det mest drabbat skumisolering som transporterats till reservhjulsutrymmet i bagaget där det ordnats med en liten myshörna. Men i samband med detta bygge hade mössens skyddsombud tydligen krävt att elen till ena bakljuset måste brytas.
Nu har jag flera skyddsbarriärer med fällor i motorrum, kupè samt bagaget. Jag har också noterat att det är en avsevärd skillnad vilken sida om huset jag ställer bilen i antalet möss som fångas.
Här har det mest drabbat skumisolering som transporterats till reservhjulsutrymmet i bagaget där det ordnats med en liten myshörna. Men i samband med detta bygge hade mössens skyddsombud tydligen krävt att elen till ena bakljuset måste brytas.
Nu har jag flera skyddsbarriärer med fällor i motorrum, kupè samt bagaget. Jag har också noterat att det är en avsevärd skillnad vilken sida om huset jag ställer bilen i antalet möss som fångas.
Jag funderar på om det kan vara Dumlen som lockar traktens musfamiljer in i bilen. Mina grannar har inte hemsökts (denna säsong). Jag själv har bara utsatts för en enstaka individ för ett par år sedan.
Inatt var Dumlen slut och jag matade med ost. Ingen mus.
Inatt var Dumlen slut och jag matade med ost. Ingen mus.
Tror du har missuppfattat lite. Tanken är inte att man ska mata mössen...yonna skrev: