Hej, har fått antigen en mus eller råtta i garaget. Tidigare vintrar har vi haft möss som gått in i musfällor direkt jag satt ut de när de haft jordnötssmör. Nu har jag haft ute 3 musfällor och ingen av dessa har gnagaren rört.. Skall ha anticimex som kommer i veckan men hoppas inte på mycket där. Har ni tips? Vågar inte ens ställa bilen där. Såg den i fredags i garaget, försökte döda den med en spade men den va för snabb.
Har någon även bra tips för hur man håller de ute? Har ingen mat eller så i garaget så klart. Har ju tyvärr en del springor främst garageporten som jag försöker åtegärda. Har hört att hälla ut cayannepeppar o chili, enris osv ska funka. Någon som testat?

Möss är svåra att hålla ute.
Korv eller skinka i musfällan är en bra variant.
Vill man veta om det finns möss kan man ha en liten ostbit liggande framme märker man om den försvinner

Luftpistol + vänta? ;)

Slang från avgasröret på en förbränningsmotor in i garaget..

• Haha
spikplanka
  • Laddar…
Finns en annan typ av fälla som detekterar när mus/råtta kommer in i dess rör. Därefter krossar den dito.

Vi bor i radhus ganska centralt. Vi har de senaste tre veckorna haft en mus på besök som verkar galet smart. Den har inte gått på någon fälla utan går alltid runt de. Vi har testat med krossad centerchoklad, jordnötssmör, även en kombo av de två, testet skinka och ohoj, inget funkar. Vi har tre fällor som står intill hålet den kommer ut från och har placerat fällorna längst med vägg. Har även en fälla i skafferiet som är elektrisk (de andra är mjölner). Problemet verkar inte vara fällorna eller betet men denna mus har fattat att det är just fällor. Musen har gått i skafferierna och t.o.m stulit ett helt vitlökshuvud och släpat den 2,5m och sen typ 5 cm upp på väggen där vi har gjort hål i för kabeldragning under köksbänk. Vad ska jag göra??

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.