Plötsligt slog det mig bara, Murphys lag för barn: Om vi kan göra sönder det, så gör vi det. :-)

Så sant. Och saker ska inte ligga på bord/i hyllor/, de ska ligga på golvet.

ekblom skrev:
Så sant. Och saker ska inte ligga på bord/i hyllor/, de ska ligga på golvet.
Ja verkligen, barnen blir helt tokiga på mig för att jag alltid ställer saker på bordet. Häromdagen var det en full tallrik youghurt med flingor som jag råkade ställa på bordet. En av sönerna blev så arg på mig att han skickade ner den på golvet via skafferidörren. Tur man har hund ;)

hehe vi har oxå hund... Helt perfekt när man har barn.
Tycker att man borde få en liten hungrig hund på köpet när man skaffar barn :)

"Saker ska inte vara i lådor, ej heller i bokhyllor och batteridrivna leksaker skall vara PÅ"

Undrar när barn blir vuxna i det här avseendet. Det är fortfarande problem med att ha saker på bord och i lådor när de kommit upp i 20 års-åldern. Sen skall mobiltelefoner tappas bort eller kvaddas några gånger per år.

Min hund är väldigt dålig på att städa efter att ungen har ätit =( måste dammsuga istället, en av anledningarna till att ha hund försvann. =(

Nej då, anledningen försvann inte, den finns där fortfarande :-) Det är bara du som slänger fel mat på golvet, fråga hunden får du se ;)

Ola78
thomasx skrev:
Plötsligt slog det mig bara, Murphys lag för barn: Om vi kan göra sönder det, så gör vi det. :-)
Går att översätta på en halvårsgammal kattunge också. Han gör mig just nu tokig, allt ska ner på golvet och gardinerna använder jag som lianer.

Har även märkt att en del saker leks det inte med utan bara sprids ut. Dessa brukar jag pytsa ner i soptunnan lite då och då.

raveper skrev:
Har även märkt att en del saker leks det inte med utan bara sprids ut. Dessa brukar jag pytsa ner i soptunnan lite då och då.
Vi ger bort dem, och hoppas att andra barn finner större glädje i sakerna ;)

Får mig att tänka på en text som stod på en Peli lampa jag köpte (fritt översatt).
Livstids garanti*
*garantin omfattar inte björnattacker, hajbett eller barn under 5 år!

Min son säger att han vill ha det stökigt :-S

Det han har i handen och inte vill ha mer det släpper han där han står, och så gnäller han när han trampar på lego biten =)

jag tror på jonssons lag, han hävdar att murphy var optimist:rolleyes:

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.