Nej jag har oljat alla de nya ändarna istället och kommer inte att måla dem.

Sen är tanken att antingen montera en mindre plåt innan offerbrädan eller bara offerbräda direkt. Inte bestämt mig än. Allt dock med 3-5mm mellanrum så det inte sluter tätt.

• Gröna träpaneler monterade med mellanrum ovanpå en grå yta, visar en konstruktion med offerbräda eller plåt enligt texten.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Röd trähusfasad med oljade ändar och stengrund. Omålat mellan träpanelerna. Gräs och stenar syns vid grundens kant.
    Skapa konto
  • Röd husfasad med vit fönsterkarm. Rubrik på fönstret, stenfundament synligt nedtill.
    Skapa konto
  • Gilla
Tina Roligheten
  • Laddar…
Slamfärg eller linoljefärg om och när du byter fasad?

Slam är tanken

• Gilla
SågspånPappspikEternit och 1 till
  • Laddar…
Greyoso Greyoso skrev:
Nej jag har oljat alla de nya ändarna istället och kommer inte att måla dem.

Sen är tanken att antingen montera en mindre plåt innan offerbrädan eller bara offerbräda direkt. Inte bestämt mig än. Allt dock med 3-5mm mellanrum så det inte sluter tätt.
Att lämna liiite mellanrum tror jag inte på. Bättre mer så det kan lufta å inte suga eller inte alls så man kan måla igen det.

F fribygg skrev:
Den håller nog många år, det dåliga är ju borttaget och du förslöt väl inte ändträet med plastfärg,
Då har du och Beckers olika åsikter.
Textinstruktioner för att måla en husfasad med Perfekt Fasad.

K Kane skrev:
Då har du och Beckers olika åsikter.
[bild]
Beckers har ju egenintresse i att sälja plastfärg, troligtvis hade TS fasad klarat sej bättre helt omålad än med Beckers Perfekt fasad eller annan tät plastfärg..

F fribygg skrev:
Beckers har ju egenintresse i att sälja plastfärg, troligtvis hade TS fasad klarat sej bättre helt omålad än med Beckers Perfekt fasad eller annan tät plastfärg..
Och då skulle de ge felaktiga råd menar du? Varför skulle annan tät plastfärg varit bättre för TS?

K Kane skrev:
Och då skulle de ge felaktiga råd menar du? Varför skulle annan tät plastfärg varit bättre för TS?
Tät plastfärg är inte bra för trä, och därmed inte för TS eller nån annan med träfasad

• Gilla
Mikipedia
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.