Hej,
Behöver tips om vad ni hade gjort i mitt ställe. Är tvungen att måla om fasaden och visste att enstaka plankor var murkna nedtill men när jag började skrapa så var problemet större än så. Skulle säga att 20-30% av alla är murkna nedtill likt bilden.
Hade först tänkt använda mig av plastic padding för trä på de enstaka. Men nu känns det inte lika aktuellt.
Hur hade ni gjort? Är intresserad av de som varit med om liknande.
Behöver tips om vad ni hade gjort i mitt ställe. Är tvungen att måla om fasaden och visste att enstaka plankor var murkna nedtill men när jag började skrapa så var problemet större än så. Skulle säga att 20-30% av alla är murkna nedtill likt bilden.
Hade först tänkt använda mig av plastic padding för trä på de enstaka. Men nu känns det inte lika aktuellt.
Sågar av det murkna i ändarna. Frågan är nu hur jag fäster den nya offerbrädan? Tänker mig först en liggandes och sedan ytterligare en på den för att få rätt djup. Men hur fäster man den första av dem på bästa sätt?
Hade kapat till friskt trä med marginal, skjutit upp en dropplåt och kört några liggande brädor.Greyoso skrev:
Hej,
ja det är redan gjort. Upptäckte att den förra ägaren inte målade ändarna sist, varför de tagit betydligt mer stryk.G Gogoga skrev:Olja in ändträ direkt nu om du redan sågat kanske?. Bestälde fasadbyte nu själv på syd gaveln, ca 80k efter rot, inkl målning, + målning norra gaveln. Tror det är rimligt pris.Ja de
ja det är redan gjort. Upptäckte att den förra ägaren inte målade ändarna sist, varför de tagit betydligt mer stryk.G Gogoga skrev:
Om än ett rimligt pris så är det fortfarande väldigt mycket pengar.