907 läst ·
5 svar
907 läst
5 svar
Murgröna ogräs?
Produkter som diskuteras: "ogräs"
Ogräsrensare Sweeder
Ergonomisk ogräsrensare
79 kr inkl moms
Läs mer
JA!
Nej, ingen täckning för det gillar inte dina Azaleor och Rhododendron. De skall ha en porös, syrerik och kalkfattig jord och när du täcker jord blir det snabbt tvärtom, kompakt. Inga maskar eller andra kryp som luftar jorden kan leva under "täcket".
Klipp ner allt du ser ovan jord av murgrönan och gräv upp det som är möjligt av rötterna. Det kommer säkert upp nya skott men ta dem omedelbart och då försvagar du murgrönan. Låt den inte växa till sig igen.
Bestäm dig att du är vinnaren 😀
Klipp ner allt du ser ovan jord av murgrönan och gräv upp det som är möjligt av rötterna. Det kommer säkert upp nya skott men ta dem omedelbart och då försvagar du murgrönan. Låt den inte växa till sig igen.
Det är såklart sant som Abies koreana säger men det måste ändå vara en vacker kombination.
Jag är helt enkelt barnsligt förtjust i murgröna men det verkar tyvärr vara min lokala rådjurs populations favoritmat. Tyvärr står Azaleor också på deras meny.
Mina rhododendron brukar få sällskap av sockblommor. Kanske kan en underplantering av sådana hjälpa till att hålla undan murgröna?
Jag är helt enkelt barnsligt förtjust i murgröna men det verkar tyvärr vara min lokala rådjurs populations favoritmat. Tyvärr står Azaleor också på deras meny.
Mina rhododendron brukar få sällskap av sockblommor. Kanske kan en underplantering av sådana hjälpa till att hålla undan murgröna?
Tack för goda råd.A Abies koreana skrev:Nej, ingen täckning för det gillar inte dina Azaleor och Rhododendron. De skall ha en porös, syrerik och kalkfattig jord och när du täcker jord blir det snabbt tvärtom, kompakt. Inga maskar eller andra kryp som luftar jorden kan leva under "täcket".
Jag har tillbringat några dagar med att rensa😕
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden