Hej
Vi hade besök av sotaren. Han sa att murbruket på en skorstenen blivit löst/poröst. Han trodde att det kunde vara murarbin.
Det kan tydligen sluta illa.
Kan tilläggas att skorstenen är ommurad i "modern tid"

Någon med erfarenhet?
 
För att murarbina ska kunna göra åverkan på brukat är bruket troligen redan dåligt. Ommurad i "modern tid" vad innebär det, hur gammal är fogen?
 
Centano Centano skrev:
För att murarbina ska kunna göra åverkan på brukat är bruket troligen redan dåligt. Ommurad i "modern tid" vad innebär det, hur gammal är fogen?
Före min tid .....30-40 år kanske?
 
Kanske dags att mura om den?
 
Nja....det beror på vad man menar med det.
Förra gången byggdes det upp en helt ny skorsten. Att man skall göra det med 30års mellanrum känns inte rimligt.
Men att skrapa ur och fylla upp igen kan jag väl gissa behövs.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.