Har eventuellt kommit över ett parti mexitegel som jag funderar på om det går att använda till att mura pallkragar med och sen putsa.
Tänkte ha tegelsidan in mot jord och ätbara växtligheter och sen putsa utsidan.
Är detta en bra idé eller bör jag tänka om?
 
Låter som en bra idé, glöm inte att posta bilder när det är klart.
 
  • Gilla
hus520
  • Laddar…
B
Puts nära mark är ju alltid vanskligt.

Med det sagt så har jag gjort liknande, fast med lecablock. Jag gjöt en liten klen balk runtom under blocken, och använde något bistål när jag murade. Tror jag tog cementbruk a för putsen. Putsbruk b tål inte riktigt att sitta så nära marken. Ser fortfarande fint ut.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.