Jag har rivit en öppen spis som inte tillförde något.
Nu har jag ett hål i murstocken som jag tänkte mura igen. Se bilden.

Jag funderade på om min arbetsgång är rätt:
ta bort de stenar som ev sitter löst,
fukta allt
mura med mursten + murbruk B
Och sen putsa upp allt och måla.

Tänker jag rätt eller bör något vara annat.
Bruket som sitter idag är en blandning av kalk och cement. och det tänker jag inte ta ned.

tacksam för synpunkter! image (1).jpeg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Sätt in en ventil så att du har möjlighet till lite drag genom kanalen. Är detta den enda kanalen i skorstenen? I så fall vill du nog ha lite luft i den så att skorstenen mår bra ovan tak.
 
Ledsen, jag kommer inte att mura igen hela.. Jag spar ett hål där det ska sättas in en ny kamin.. så hela hålet kommer inte att myras igen.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.