Hej, bakom det gamla köket i min lägenhet finns denna tjusiga lösning där rören till radiatorn går igenom betongväggen. Denna vägg ska jag göra slät och behöver då på något sätt täppa till håligheten.
Min fråga är hur jag gör detta på bästa sätt? Kan man hura igen allt och "gjuta" in rören? Hålet är ca 10x15cm och sträcker sig ca 7cm djupt. Tack!
Min fråga är hur jag gör detta på bästa sätt? Kan man hura igen allt och "gjuta" in rören? Hålet är ca 10x15cm och sträcker sig ca 7cm djupt. Tack!
Du kommer långt med en säck murbruk B och någon typ av mursten, t ex ett lecablock. Du kan såga till lecablocket med en tigersåg med ett lecablad. När det passar i hålet blandar du ett bruk. Släng in det i hålet och gegga på det på lecablocket. Tryck in blocket i bruket och knacka det på plats. Nästa dag kan du blanda lite mer bruk och slänga in i håligheterna och jämna till, Dag tre ännu mer bruk och dra av det slätt mot väggen med en brädstump. Jämna till med stål. Färdigt.
Visst kan du mura igen det där!
Lite murbruk i, sen kan ju fylla upp med vad du vill (Sten, legobitar, lite vad du hittar som inte är organiskt). Och sen bara jämna till med mer murbruk och putsa till.
Lite murbruk i, sen kan ju fylla upp med vad du vill (Sten, legobitar, lite vad du hittar som inte är organiskt). Och sen bara jämna till med mer murbruk och putsa till.
Klicka här för att svara