Hej,
Ska börja med att säga att jag aldrig har murat eller gjutit men vill gärna lära mig.
Tanken är att bygga en odlingsyta på det ojämna berget. Vet inte vad som är bäst, mura eller gjuta, ungefär 70cm högt.
Hur bygger man "formen" på ojämt underlag?
På bilden har jag lagt ut brädor bara för att illustrera hur tanken är. (Bygga en rektangulär odlingslåda.
Tack för hjälpen
Ska börja med att säga att jag aldrig har murat eller gjutit men vill gärna lära mig.
Tanken är att bygga en odlingsyta på det ojämna berget. Vet inte vad som är bäst, mura eller gjuta, ungefär 70cm högt.
På bilden har jag lagt ut brädor bara för att illustrera hur tanken är. (Bygga en rektangulär odlingslåda.
Tack för hjälpen
Här har du en tråd där jag har visat lite bilder och förklarat lite..TeddanG skrev:
Hej,
Tack för hjälpen
https://www.byggahus.se/forum/threads/gjutform.88239/post-6110220
Ja en thuja häck var det i detta fallet..Maalox skrev:
Hör kommer några bilder på häcken samt fortsatt formning åt andra hållet..
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Gjuta oisolerad platta och mura entréplattform
Grund & Markarbeten -
Höja mark. Mura, gjuta eller L-stöd? Vad tycker ni?
Grund & Markarbeten -
Gjuta under murad vägg, expanderbetong?
Grund & Markarbeten -
Förstärka/undergjuta murad källarvägg
Grund & Markarbeten -
Gjuta eller mura igen garageport till källare?
Grund & Markarbeten