Hej
Jag har en fundering.
Mellan mej och min granne så är det en mur. På våran siden stensatt och på hans sida putsad.
Troligen så har första ägaren till mitt hus byggt muren men jag vet inte den är placerad på min tomt eller gränsen mellan våra tomter.
Nu tycker grannen att jag ska reparea upp muren på hans sida för att den ser dålig ut.
Vad är det som gäller i sådan hära fall?
Tacksam för svar
MVH
Tony
 
Ta först reda på om muren är rest med/utan bygglov, var gränsen går och om det finns avtalsservitut för underhållet. Du är med stor sannolikhet underhållsskyldig för muren.

//H
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.