Hej!
De flesta bygglovsdokumenten är nu klara, men jag börjar vackla lite på hur vi ska täcka in undersidan av uterummet vi planerar bygga.
Det kommer bli ståhöjd i ca 9kvm av underdelen och jag kommer därför vilja ha någon form av förrådsutrymme där. Jag måste sen mura upp mot gräsmattan som är på den långa sidan av uterummet (marken är lägre inuti "krypgrunden" och befintlig mur är lösa stenblock)
Borde jag mura upp hela vägen upp till terassen och putssa på samma sätt som övriga husgrunden (bild 1)?
Alternativet vore kanske att sätta tryckade stolpar som jag sen klär in likt bild 2?
Planen är kanalplasttak på uterummet, isolerade fönsterpartier och isolering/elgolvvärme i träbjälklaget.
Alla tips mottages tacksamt!
Johan
De flesta bygglovsdokumenten är nu klara, men jag börjar vackla lite på hur vi ska täcka in undersidan av uterummet vi planerar bygga.
Det kommer bli ståhöjd i ca 9kvm av underdelen och jag kommer därför vilja ha någon form av förrådsutrymme där. Jag måste sen mura upp mot gräsmattan som är på den långa sidan av uterummet (marken är lägre inuti "krypgrunden" och befintlig mur är lösa stenblock)
Borde jag mura upp hela vägen upp till terassen och putssa på samma sätt som övriga husgrunden (bild 1)?
Alternativet vore kanske att sätta tryckade stolpar som jag sen klär in likt bild 2?
Planen är kanalplasttak på uterummet, isolerade fönsterpartier och isolering/elgolvvärme i träbjälklaget.
Alla tips mottages tacksamt!
Johan
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Klicka här för att svara