Hej!

De flesta bygglovsdokumenten är nu klara, men jag börjar vackla lite på hur vi ska täcka in undersidan av uterummet vi planerar bygga.

Det kommer bli ståhöjd i ca 9kvm av underdelen och jag kommer därför vilja ha någon form av förrådsutrymme där. Jag måste sen mura upp mot gräsmattan som är på den långa sidan av uterummet (marken är lägre inuti "krypgrunden" och befintlig mur är lösa stenblock)

Borde jag mura upp hela vägen upp till terassen och putssa på samma sätt som övriga husgrunden (bild 1)?
Alternativet vore kanske att sätta tryckade stolpar som jag sen klär in likt bild 2?

Planen är kanalplasttak på uterummet, isolerade fönsterpartier och isolering/elgolvvärme i träbjälklaget.

Alla tips mottages tacksamt!
Johan

IMG_20130218_073932.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
sten.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
trall.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Hej...
Jag tycker att panelen är det snyggaste, för det bryter av och gör huset mer levande..
Eti..
 
Smaksak
Jag lägger min röst på mura upp och få en helhet med husets grund.
Helt klart snyggast enligt mig.
 
  • Gilla
Anders D
  • Laddar…
2-1 till puts, blir nog det då :-)

Tack för inspelen :)
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.