2 027 läst ·
4 svar
2k läst
4 svar
Multiverktyg, batteri eller nät
Hejsan!
Har precis fått ett multiverktyg i födelsedagspresent. En batteridriven AEG omnipro 12V som väger 1 kg och ser rätt smidig ut. Den kostar runt 1900kr och jag står och funderar på om jag borde byta den till en sladdburen fein eller någon annan för samma pengar. Är lite misstänksam generellt mot styrkan i batterimaskiner. Någon som har någon synpunkt? Vad är vettigt.
Har precis fått ett multiverktyg i födelsedagspresent. En batteridriven AEG omnipro 12V som väger 1 kg och ser rätt smidig ut. Den kostar runt 1900kr och jag står och funderar på om jag borde byta den till en sladdburen fein eller någon annan för samma pengar. Är lite misstänksam generellt mot styrkan i batterimaskiner. Någon som har någon synpunkt? Vad är vettigt.
Renoverare
· Näverkajakens födelseort
· 797 inlägg
Stora frågan är ju vad du tänker använda den till?
Jag använder min enbart för kapning, där jag inte kommer åt med andra maskiner
Att byta från nätdrivet till batteri var det bästa jag har gjort
Jag använder min enbart för kapning, där jag inte kommer åt med andra maskiner
Att byta från nätdrivet till batteri var det bästa jag har gjort
Jag bytte ifrån grön Bosch med nätdrift till AEG med batteri, dock 18 V. Jag är hittills helnöjd med den maskinen. Den använd inte jättefrekvent men när den behövs så gör den sitt jobb utan krusiduller. Bra dock om man har 2 batterier så att man kan byta och ladda när det första tar slut.
Alltid skönt att slippa bry sig om sladd när man klättrar på stege eller dylikt.
Alltid skönt att slippa bry sig om sladd när man klättrar på stege eller dylikt.
Jag ska ha den till mycket allmänt. Antar att den ska kapa på ställen där det är svårt att komma åt med annat. Tror jag behåller batterivarianten då, det kanske är smidigt i det här fallet. En framtida borrhammare däremot, känns som en given nätdriven produkt.
Klicka här för att svara