Talade med en Makitarepresentant i dag och Boschbladen passar rakt på och det följer med en adapter så att Feinblad ska kunna användas.

Listpris: 1595 + moms (naken, utan batteri OCH tillbehör)

Axminster: ~1000:- + moms (naken,utan batteri MED tillbehör) - finns den billigare nån annanstans?

Lyfter upp tråden, borde det inte finnas ett gäng som har denna maskin nu? Tänker på den sladdlösa. Toolstop har erbjudande nu. 1020 kr inkl moms, exkl. frakt och tillbehör.

Är Maktias bra? Har en anstående badrumsrenovering, så det kanske är läge? Jag vet dock inte riktigt om en multimaskin är något att ha. Någon som kan argumentera varför man bör ha en sådan? Slipmaskin, sticksåg, bågfil och vassa stämjärn har jag redan.

Jag köpte en för några månader sedan men har i ärlighetens namn inte testat den ännu. Köpte den för att slippa dra fram ström vid vissa snabbjobb men av ren vana så åker Fein:en fram varje gång i alla fall.

Angående multimaskin så tycker jag att den löser många av problemen jag stöter på väldigt smidigt. Innan fick jag göra saker mycket omständligare. Så jag ser min multimaskin som en problemlösare i många situationer. Kanske framförallt som såg när det är för trångt att komma åt med en vanlig såg.

Ska precis köpa en ny multimaskin och funderar på Makitan, fast den med sladd. Hur står sig denna Makita mot blå Bosch och Fein? Funkar samma blad på Makitan som antyddes tidigare?

Anna1984 skrev:
Ska precis köpa en ny multimaskin och funderar på Makitan, fast den med sladd. Hur står sig denna Makita mot blå Bosch och Fein? Funkar samma blad på Makitan som antyddes tidigare?
http://www.prishammeren.dk/shop/makita-multicutter-btm50-2352p.html

med en sådan borde Feinbladen passa Makitan. Förutsätter dock att Makitas adapter passar alla Makitor men det vet jag inte...

Jag köpte batterivarianten nångång före jul och den ligger fortfarande nästintill orörd i bilen. Feins verktygslösa bladfäste motiverar att använda den istället för batterimodellen där en insexnyckel måste fram så fort man ska byta justera bladet.

Det blev en Makita för 1.700 kr inklusive frakt.

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.