Står i valet och kvalet om att beställa en Fein 350Q solo eller en Makita DTM51 18v med väska och några få extra tillbehör. Har hittat Fein för runt 1500:- ex frakt och Makitan för runt 1800:- ex frakt. Någon som har erfarenheter av båda maskinerna och kan ge lite input?

Har varit och känt lite på Fein och det är ju en gedigen maskin, men vet inte riktigt om jag gillar sladden? Sedan är jag lite orolig att Makitan kommer vara för tung med ett 18v batteri. Maskinen kommer nog användas sparsamt lite kapning av lister och slipning av diverse saker. Kanske bör tillägga att jag redan har en hel del Makita batterier och andra verktyg från denna tillverkare.

Redigerat:
Har ingen erfarenhet av någon av maskinerna. Däremot, som jag skrivit i en annan tråd, kommer jag framöver byta ut min gop250 mot en batteridriven makita. Tänkte aldrig på sladden då jag köpte, men kan nu säga att det är det enda jag irriterar mig på.

Har inte sett det förut.Sen är väl det där den gamla versionen? Nya har ju verktygslöst byte av blad. Om dom har haft problem borde dom ha åtgärdat det nu tycker man.

Det stämmer det är 50 och den nya med snabbfästen heter 51 men frågan är hur många andra förändringar dom har gjort. Lite segt att beställa en ifrån England och bli tvungen att skicka tillbaka de på grund av att den inte är rak.

Det kan jag inte svara på. Däremot verkar det vara ett helt annat nummer på husen och allt däromkring, om man jämför sprängskisser. Förhoppningsvis är inte den nya drabbad av samma problem, hur vanligt det än nu är. Hade helt ärligt inte hört talas om det innan du postade länken.

Jag har samma maskin som i filmen men har efter ca 100 verktygsbyten fotfarande inga problem med min. Tycker den är jättebra.

Redigerat:
Ja var ju mycket bättre då den stog i 10kr/gbp. Bra pris ändå med väska osv. Man kanske ska slå till......

Tänkte det kunde vara kul för er här på Byggahus att få reda på vilken multimaskin jag till slut köpte. Efter mycket fram och tillbaka slutade det faktiskt med att jag köpte en Makita BTM50RFE. Jag fick helt enkelt ett riktigt super erbjudande hos Verkter på denna maskin. Ink alla tillbehör så fick jag i princip maskinen gratis.

Allt detta fick jag för 2513:- så då var det svårt att låta bli

2 x 18v 3ah Batterier värde 1926:-
9 x Orginal Makita sågblad värde 1665:-
1 x Laddare värde 983:-
1 x Makita BTM50 ca 1500:-
1 x Makpac ca 200:-

Totalt 6274:-

Självklart vet jag att man alltid får ett paket pris och priserna kan så klart variera en del. Men det illustrerar lite snabbt iaf att det var en riktigt bra deal :D

Länk till erbjudandet
http://www.verkter.se/Multifunktionsverktyg-och-tillbehor/Flerfunktionsverktyg/Flerfunktionsverktyg-Makita-BTM50RFE-9-delar-sticksagsblad-extra.html

Återkommer med en recension när jag har använt maskinen en tag, Kan iaf lite snabbt inflika att min maskin inte har det problemet som uppvisas i Youtub klippet och bristen på snabbfäste stör mig inte det minsta.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.