2 067 läst ·
12 svar
2k läst
12 svar
Mullvadar!
I mina rabatter har jag fylld deras håll med hundens utkammade hår (Newfoundland fäller kopiöst på våren när som små vaknar till liv). Resultat = dom flyttade till gräsmattan och brukar vara min makes värsta fiende under gräsklipparsäsongen. Känner ingen som lyckades slå en sån med en spade i huvud ;D
gaia
gaia
Jaa, tänk så bra! Och dessutom -har man barn tjatar de oftast som bekant om lurviga kelgrisar, marsvin som äter upp alla grönsaker så du själv drabbas av skörbjugg, kaniner som får diverse obotliga sjukdomar, trista ormar och ödlor som bara blir kul när de är på rymmen... Nä då är det bättre att bli "ett med naturen". Barn gillar garanterat mullvadar! De är "gratis" ingen bur som behöver bytas och du har inget ansvar inför barnen om en mullis råkar dö... ;D ;D ;D
Fast vad de som inte har barn ska ha för nytta av mullisar vet e´sjutton....
Fniss
Fast vad de som inte har barn ska ha för nytta av mullisar vet e´sjutton....
Fniss
...under pappas framdäck, eller trädgårdsspade.
-"Nej, jag vet inte var Mullis är? Han kanske har flyttat till Norrland?"
Min dotter kommer behöva terapi, om vi får mullvadar.
Vi har tillräckliga kommande problem med att hennes morfar skjuter Bambi...
Medlem
· Östergötland
· 2 144 inlägg
Men det är gott med rådjursstek på juldagen eller hur.....?
Har även sett solcellsdrivna varianter på denna. Därutöver så kan jag meddela att jag har äldre släktingar som brukade gräva ner vanliga 33 cl flaskor i gräsmattan (halsen skall stick upp 5-10 cm)... Flaskan fungerar som en orgelpipa när det blåser ute och genererar då ett ljud som inte är uppskattat av mullvaden. Samma princip som för den elektroniska varianten ovan.Berit skrev:
Klicka här för att svara