Hur ska man avhysa en mullvad? ......en envis rackare som förstör min väns trädgård och gräsmatta :)

Jo, jag vet ett bra men grymt sätt. Köp en fälla av typen "rävsax". Leta upp en mullvadsgång genom att börja gräva upp en av deras högar, använd händerna för att känna efter var gången/gångarna är, frigör från jord, gillra fällan och sätt den så att mullvaden nästa gång den kommer löser ut fällan. Det kan dröja några dagar (kanske längre).
Har själv effektivt fångat två rackare (fast de är tuffa och har fin päls). Min pappa har fångat så många mullvadar på detta vis så att han kunde ha gjort en hel pälskappa till mamma om han hade sparat de.

oj låter inte roligt...finns det inget humanare sätt att avhysa dom..kan man inte locka iväg dom på nått sätt

Nä, det är inte roligt - speciellt inte för mullvaden! Jag rättfärdigar mitt dödande genom att hävda att jag försvarar min privata egendom.

Jag har inte prövat "humana" avhysningstekniker men enligt vad jag har hört är de måttligt effektiva.
Kanske någon med direkt erfarenhet kan berätta

Har för mig att Topo stop lämnar garanti på sina produkter i 2år. Om du inte är nöjd så får du pengarna tillbaka. Värt att pröva.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.