6 669 läst ·
3 svar
7k läst
3 svar
Mulltoa / förbränningstoa eller något annat???
Jag har ett torp där jag skall sätta in någon form av toalett.
Att dra in vatten och avlopp är inte aktuellt då det kostar alltför mycket enligt min åsikt (130.000
.
Ej heller går det att gräva ner någon tank.
Alternativen är då inte så många, men däremot verkar det stört omöjligt att veta vilken sort man skall välja.
Att sätta in en "cinderella" verkar dyrt. Underhållet och driften på en sådan är flera tusen om året om jag förstått saken rätt.
Mulltoa verkar också bökigt då den kan "sätta igen" eller svämma över.
Vad finns det för alternativ som är "bra" när man inte kan sätta in en vanlig vattenklosett?
Vi kommer inte att vara där hela tiden utan bara vissa helger / veckor.
För information är vi 2 vuxna, 2 tonåringsbarn och en 9-åring.
Tankar / rekommendationer?
Att dra in vatten och avlopp är inte aktuellt då det kostar alltför mycket enligt min åsikt (130.000
Ej heller går det att gräva ner någon tank.
Alternativen är då inte så många, men däremot verkar det stört omöjligt att veta vilken sort man skall välja.
Att sätta in en "cinderella" verkar dyrt. Underhållet och driften på en sådan är flera tusen om året om jag förstått saken rätt.
Mulltoa verkar också bökigt då den kan "sätta igen" eller svämma över.
Vad finns det för alternativ som är "bra" när man inte kan sätta in en vanlig vattenklosett?
Vi kommer inte att vara där hela tiden utan bara vissa helger / veckor.
För information är vi 2 vuxna, 2 tonåringsbarn och en 9-åring.
Tankar / rekommendationer?
Produkter som diskuteras: "Utedass"
Torrtoalett Simplett 28 liter mörkgrå Biolan
Enkel och hygienisk fritidstoalett
3 900 kr inkl moms
Läs mer
Medlem
· Gävleborg
· 153 inlägg
Comfort har någon TorpISAK eller vad den nu hette för drygt 4-5000:- som drivs utav el. 
Annars är ett hederligt utedass ett billigt alternativ.
Men 130.000:- för att dra in vatten och avlopp? Kommunalt då eller? :O För oss som precis dragit in så landade 3-KB samt vattenbrunn med 4 ringar samt kona på drygt 40-50.000:- med rubb och stubb efter ROT.
Annars är ett hederligt utedass ett billigt alternativ.
Men 130.000:- för att dra in vatten och avlopp? Kommunalt då eller? :O För oss som precis dragit in så landade 3-KB samt vattenbrunn med 4 ringar samt kona på drygt 40-50.000:- med rubb och stubb efter ROT.
130.000:- var för att dra från ett annat boningshus, 8 m ut till detta torpet, och koppla på det. OBS! Inte anslutning till brunnar och kranar i torpet, utan enbart grävning / bilning, iläggning och påkoppling i det andra boningshuset.
Tackar för tipsen annars. Jag ska kolla in TorpISAK. Vi vill helst ha toaletten inne i torpet, så en "luktfri" lösning är den enda möjliga i så fall.
Tackar för tipsen annars. Jag ska kolla in TorpISAK. Vi vill helst ha toaletten inne i torpet, så en "luktfri" lösning är den enda möjliga i så fall.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden