92 410 läst ·
134 svar
92k läst
134 svar
Moving on med Movehome
Ja, vist är det toppen när det går framåt 😊👍!Östlund skrev:
Känns som en evighet sedan som jag och sambon först började prata om att bygga nytt och nu är det bara så häftigt att det faktiskt håller på att ske 😊!
Känns väldigt bra med byggteamet och så också, är verkligen nöjda så här långt!
Hoppas det går bra i morgon för er med!
Redigerat:
Hur går de för alla som håller på med byggandet?
Hallå där ute 😊!
Leveransen av vårt hus blev framflyttat några dagar men på onsdag kommer det 😃! Kul, kul!
Leveransen av vårt hus blev framflyttat några dagar men på onsdag kommer det 😃! Kul, kul!
spännade
då hoppas vi på många bra bilder!
Hej på er!
Sent igår kväll kom vårt nya hem rullandes på fyra hjul och enligt grannen skred snickarna till verket redan vid 6 tiden i morse 😊!
Duktiga och flitiga snickare har sedan ägnat hela dagen åt att snickra ihop vårt nya hem.
Nu hoppas vi bara att det underbara vädret fortsätter!
Önskar er en riktigt trevlig Valborgsmässoafton!
Sent igår kväll kom vårt nya hem rullandes på fyra hjul och enligt grannen skred snickarna till verket redan vid 6 tiden i morse 😊!
Duktiga och flitiga snickare har sedan ägnat hela dagen åt att snickra ihop vårt nya hem.
Nu hoppas vi bara att det underbara vädret fortsätter!
Önskar er en riktigt trevlig Valborgsmässoafton!
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
SnyggtChristinaH skrev:Hej på er!
Sent igår kväll kom vårt nya hem rullandes på fyra hjul och enligt grannen skred snickarna till verket redan vid 6 tiden i morse 😊!
Duktiga och flitiga snickare har sedan ägnat hela dagen åt att snickra ihop vårt nya hem.
Nu hoppas vi bara att det underbara vädret fortsätter!
Önskar er en riktigt trevlig Valborgsmässoafton!
[bild][bild][bild][bild][bild][bild][bild][bild][bild]
Nu börjar allt det roliga
Lycka till.
Med vänlig hälsning, Fredrik
Hej på dig Zabina!zeer skrev:
Så roligt för er och tack, så här långt går allt som på räls 😊👍.
Förstår precis vad du menar, det är verkligen inte lätt att välja, så mkt som ska stämma, så mkt som kan gå fel...
Har ni redan en tomt? Tänker att det är ganska bra att börja där, vad finns för möjligheter/begränsningar och hur ser omgivningen ut. Vad får man lov att bygga?!
Vi bygger i ett villakvarter så det kändes helt rätt att bygga ett hus i en traditionell stil.
Vidare var totalentreprenad en förutsättning för oss att ro hem detta projekt!
När vi hade kommit så långt började vi titta på de olika husleverantörerna och vi tog in offerter från flera stycken på vad vi ansåg var likvärdiga hus.
Vi träffade också några av försäljarna och tittade på 4 visningshus, samtliga från olika företag.
Då vi önskade lokal representation föll valet till slut på Trivselhus. Vi fick en bra kontakt med säljaren där och så här långt är vi väldigt nöjda med deras insats/arbete.
Det hus sim vi initialt tog fram blev dock för dyrt och då började vi titta närmare på Movehome. Deras koncept visade sig vara som klippt och skuret för oss. Vi hittade med en gång ett hus med vars planlösning matchade våra behov och önskemål 😊.
Och för oss var det faktiskt skönt att det inte var så många olika val att göra, det räcket gott och väl med de tillval som finns!
Vi tycker även att det känns som att de håller en genomgående hög standard och kvalité vilket ju är nog så viktigt!
Priset landade på runt 2,6 exkl. garage och tomt. Men det är ju också det fina med deras koncept, du kan redan nu gå in och bygga ett hus online, göra dina tillval och få priser direkt 😊.
Ska ut i morgon och ta oss en titt, uppdaterar snart med lite nya bilder😊.
Lycka till med ert bygge!
😃-hälsn C
Åh tack för ditt svar! ! Och hjälp. Nej nej vi har ingen tomt ännu. Just nu är det bara en tanke. Men en mäklare kommer hit på måndag och ska kolla vad huset kan vara värt. .. men 2.6 är ju ändå bra...vad gjorde ni för tillval som kostade ?
om vi kan lägga golv och lite sådant själva gör det mycket? . Åååh måste kolla in movehome då hihi. Åh vad kul för er
mvh
Hallå igen 😊!zeer skrev:Åh tack för ditt svar! ! Och hjälp. Nej nej vi har ingen tomt ännu. Just nu är det bara en tanke. Men en mäklare kommer hit på måndag och ska kolla vad huset kan vara värt. .. men 2.6 är ju ändå bra...vad gjorde ni för tillval som kostade ?om vi kan lägga golv och lite sådant själva gör det mycket? . Åååh måste kolla in movehome då hihi. Åh vad kul för er
mvh
Vi valde huset med inredd ov och sadeltak, bi tog silvermetalic på plåtdetaljer, aliminiumbeklädda fönster och liggande panel. Vi tog finare innerdörrar, spotlights, det bästa köksalternativet med komfortpaket och en braskamin 😊.
Ja, tänker att 2,6 är ett bra pris för huset! Men tänk på alla andra utgifter som tillkommer (olika stora utifrån vilken kommun) tex VA, schaktarbetet, geologiskundersökning, lagfart, målarfärg till huset, anläggning av tomt mm. Gör en ordentlig produktionskalkyl som har med alla utgifter och lägg till en ordentlig pott för oförutsägbara utgifter!
Vi har ju valt totalentrepenad, så vi gör inget själva, men du kan absolut tjäna mkt på att göra själv! Läs här på forumet, finns många som är duktiga och som berättar hur de har gjort och vad de har tjänat in 😃.
Lycka till med ert befintliga hus och hoppas ni får positivt besked av mäklaren! 👍
😃/C
Redigerat:
Hej på er!
Så vart husets exteriör i stort sett färdigt och vi är super nöjda och glada så här långt 😊.
Huset ska så klart målas, blir någon ljus vit färg (typ äggskal) och så ska belysning upp. Altandäck lär få vänta tills nästa vår/sommar. Det ingår en liten entrétrappa också som inte är på plats än.
Lite bilder...
Så vart husets exteriör i stort sett färdigt och vi är super nöjda och glada så här långt 😊.
Huset ska så klart målas, blir någon ljus vit färg (typ äggskal) och så ska belysning upp. Altandäck lär få vänta tills nästa vår/sommar. Det ingår en liten entrétrappa också som inte är på plats än.
Lite bilder...
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
