Bättre med wi-fi brytare då man kan schemalägga i appen.

H Husqvarna220Ac skrev:
Eller ganska enkelt att springa ut på Lördag att trycka igång den, Classe har en tempstyrd motorvärmare timer, som för oss så går bilen till jobbet exakt samma tid varje dag, och bilen står med toffelavstånd från bron, så enkelt att sätta in sladden på Lördag, alt när sladden sätts när man kommer hem från jobbet, så skall nån ha bilen efter en stund och sladden skall dras ut igen!
Fast fortfarande enklare att bara ta upp telefonen och säga "Hej Siri, starta motorvärmaren" och snooza vidare en stund...

Jag slår också ett slag för Plejd, ser ingen anledning att sätta in ett ur. Det går att köpa till en hållare så man kan sätta controllern i centralen.
Ställ in tiderna i mobilen, koppla in en vanlig tryckknapp vid sidan om centralen (eller annan lämplig plats). Då kan du låta Plejd gå efter ett visst schema eller starta manuellt via app eller tryckknapp, om du väljer att sätta upp en sån.
Jag har slutat med astro-ur, eller ur överhuvudtaget och gått över till Plejd. Halva priset och enklare att programmera för kunderna.

Men wi-fi brytaren gör samma jobb, lätt att göra schema i telefonen, samt starta den direkt med telefonen..och kostar några 100 lappar...

• Gilla
Müssli
  • Laddar…
H
Peter2400 Peter2400 skrev:
Absolut enklast och smidigast med ett wifi-relä tycker jag, en kopplingsdosa och en sådan här löser problemet.
[länk]
Nu har jag beställt en sådan till mig själv och en vän inkl tempsensor som ändrar starttiden efter temperaturen ute. Jag ska försöka komma ihåg att återkomma med betyg på enheten när jag har provat den.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.